هرروز، پوست ما در معرض خطرات بسیاری قرار می‌گیرد که در کیفیت و سلامت آن تاثیرگذارند. ازجمله این عوامل می‌توان به مواد شیمیایی، آلودگی، سموم واشعه UV اشاره کرد.درنتیجه، به مرور زمان ، پوست خشک، بی‌طراوت، آسیب‌دیده، پر از چین و چروک و لکه‌های تیره خواهد شد؛ اما برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید پوست خود را تحت مراقبت‌های ویژه، به‌خصوص شب‌ها، قرار دهید تا به بازسازی آن کمک کنید.در این صورت صبح‌ها پوستی درخشان و جوان با جوش و آکنه کمتر خواهید داشت.

مراقبت‌های پوستی در هنگام شب

سلامت نیوز_*دکتر گیتا فقیهی: هرروز، پوست ما در معرض خطرات بسیاری قرار می‌گیرد که در کیفیت و سلامت آن تاثیرگذارند. ازجمله این عوامل می‌توان به مواد شیمیایی، آلودگی، سموم واشعه UV اشاره کرد.درنتیجه، به مرور زمان ، پوست خشک، بی‌طراوت، آسیب‌دیده، پر از چین و چروک و لکه‌های تیره خواهد شد؛ اما برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، باید پوست خود را تحت مراقبت‌های ویژه، به‌خصوص شب‌ها، قرار دهید تا به بازسازی آن کمک کنید.در این صورت صبح‌ها پوستی درخشان و جوان با جوش و آکنه کمتر خواهید داشت.

به گزارش سلامت نیوز، در این قسمت چند نکته که رعایت آن‌ها شب‌هنگام به شما در داشتن پوستی زیبا کمک می‌کنند، مطرح می‌کنیم:

 آرایش خود را پاک کنید
باید هر شب قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید ؛ در غیر این صورت ،منافذ پوست از آلودگی پرشده و در نتیجه موجب بروز آکنه ، لکه های تیره و آسیب‌دیدگی پوست خواهد شد؛ پس پوست خود را تمیز و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.


 از یک تونر استفاده کنید
بهتر است از یک تونر برای تمیز کردن پوست استفاده کنید؛ زیرا این کار موجب حفظ تعادل در pH پوست می‌شود و با باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مبارزه می‌کند. کرم دور چشم را فراموش نکنید.اولین نشانه های سالخوردگی در اطراف چشم ها پدیدار می شوند ؛بنابراین نباید مراقبت کافی از این ناحیه را فراموش کنید. از یک کرم دور چشم برای آبرسانی این ناحیه ، کاهش چین و چروک و از بین بردن پف و تیرگی اطراف چشم بهره ببرید.


 رو بالشی ابریشمی  انتخاب کنید
تنها دلیل عمده تسریع پیری پوست، خوابیدن روی صورت است. در این حالت پوست فشرده شده و گردش خون آن به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین پوست صورت آسیب می بیند و چین می‌خورد و این سبب بروز چین و چروک ها می شود.خوابیدن به حالتی که سر به سمت پایین باشد، سبب جمع شدن آب در موضع و در نتیجه پف آلودگی صورت می شود.بهتر است رو بالشی شما ابریشمی باشد؛زیرا در تماس با پوست و مو نرم است. در ابریشم هجده آمینو اسید ضروری و تعداد بی شماری  پروتئین وجود دارد که به جوان‌سازی پوست و حفظ زیبایی آن کمک می کند .


 دستگاه بخور را روشن کنید
دستگاه بخور را شب‌هنگام روشن کنید تا هوای اطراف اتاق مرطوب و از خشکی پوست جلوگیری شود. علاوه بر این بخور، از پیشرفت بیماری‌هایی نظیر اگزما نیز پیشگیری می‌کند.


 استفاده از کرم دست
کرم دست می تواند پوست دست‌ها را در طول شب مرطوب نگه دارد و در این صورت صبح پوست زیباتری خواهید داشت. به‌سادگی دست‌ها را با آب گرم و صابونی ملایم شست‌وشو دهید و بعد از خشک‌کردن آن‌ها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.


 موهای خود را در قسمت بالای سر جمع کنید
مطمئن شوید که در طول شب موهای شما بالای سرتان بسته شده باشد . مهم‌ترین فایده  این کار درواقع جلوگیری از تماس پوست با آلودگی‌ها و چربی مو است.


 دندان ها رامسواک بزنید
حتی بچه ها هم از ضرورت رعایت این نکته آگاهی دارند. مسواک‌زدن دندان ها قبل از رفتن به خواب الزامی است. با این کار از بوی بد دهان هنگام بیدار شدن پیشگیری می شود.


 خواب کافی داشته باشید
حتما به اندازه  کافی استراحت کنید و اندازه  کافی یعنی حداقل هفت تا هشت ساعت خواب پیوسته . در این صورت رشد سلول ها تحریک می شود و به بازسازی پوست کمک می کند. تلفن همراه خود را بیرون از رختخواب قرار دهید. تلویزیون را خاموش و محیطی آرام برای خواب عمیق خود فراهم کنید. تحت چنین شرایطی تغییرات مثبت چشمگیری در پوست و موی خود مشاهده خواهید کرد .
 
*متخصص پوست

منبع:drgitafaghihi.ir

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha