معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: گروهی از محققان پژوهشی را در مورد تولید واکسن سرطان در مرحله حیوانی انجام و نشان دادند که ممکن است واکسنی در آینده برای پیشگیری از سرطان موثر باشد اما تایید این مسئله نیاز به یک زمان 10 تا 15 ساله دارد.

وزارت بهداشت هیچ واکسن سرطان را تایید نکرده است

سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام اینکه تایید واکسن سرطان نیاز به 10 تا 15 سال زمان دارد، گفت: 25 درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای 100 دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک‌زاده معاون پژوهشی وزارت بهداشت در برنامه روز جهانی دیابت که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: 10 درصد از کل جمعیت کشور ایران دیابت دارند و 25 درصد از جمعیت نیز میزان قند خون بالای 100 دارند، این تعداد از افراد اگر به همین صورت تغذیه خود را ادامه دهند، 5 تا 10 سال آینده به دیابت مبتلا می شوند.

ملک‌زاده با اشاره به مشکلاتی که برای بیماران دیابتی به وجود می آید، گفت: دیابت موجب افزایش سکته های مغزی، بیماری های قلبی و عروقی، نارسایی کلیه و نارسایی کبد و همچنین مشکلات دیگر می شود.

افزایش 3.5 برابری دیابت در 20 سال گذشته
وی با بیان اینکه علت چند برابر شدن دیابت در 20 سال اخیر چیست، اظهار داشت: دیابت در 20 سال گذشته در بین ایرانیان 3.5 برابر افزایش داشته و علت اصلی آن تغذیه است.

ملک زاده افزود: مردم به خصوص در طبقات مرفه کالری روزانه‌شان بیش از 3 هزار و 500 کالری و حتی در طبقات متوسط و پایین هم مصرف کالری 2 هزار و 500 است و علاوه بر عدم ورزش و تحرک کم هم به این موضوع دامن می زند.

کمترین میزان ورزش همگانی در ایران
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: ما در بین سایر جوامع کمترین میزان ورزش همگانی و مردمی را داریم و همین عدم تحرک موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت می شود.

وی با توصیه به مردم برای کنترل دائم میزان قند خون و کاهش وزن خود، افزود: بیشترین میزان افزایش وزن از طریق قندها، برنج و نان صورت می گیرد که مردم باید سعی کنند تا 30 درصد میزان مصرف این مواد را کاهش دهند و در 5 روز در هفته روزانه 35 تا 40 دقیقه به طور کامل ورزش کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار کرد: گروهی از محققان پژوهشی را در مورد تولید واکسن سرطان در مرحله حیوانی انجام و نشان دادند که ممکن است واکسنی در آینده برای پیشگیری از سرطان موثر باشد اما تایید این مسئله نیاز به یک زمان 10 تا 15 ساله دارد.

معرفی متخلفان پرونده مقالات علمی به مراجع قضایی
ملک زاده گفت: اخیرا 58 مقاله ایرانی از بین 40 هزار مقاله ای که سالانه از سوی ایران در نشریات معتبر بین المللی منتشر می شود، از فهرست این نشریات حذف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد مقالات حذف شده تنها هفت صدم درصد از مقالاتی است که سالانه از سوی ایران در نشریات بین المللی منتشر می شود، توضیح داد: پدیده حذف مقالات از نشریات بین المللی یک پدیده معمول در همه جای دنیا است که به صورت روزانه اتفاق می افتد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: این مقالات حذف شده از سوی یک موسسه انتشاراتی که مورد تایید هیچ مرجع علمی نیست، منتشرشده است و همه افراد دست اندرکار آن شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند تا مورد موآخذه قرار گیرند.

وی بیان کرد: تمامی این مقالات و نویسندگانشان شناسایی شدند و اگر کسی از این نوع مقالات به به غیر 7 یک امتیازی گرفته در حقیقت آن را بر می گردانیم.

ملک زاده ادامه داد: از همه افرادی که در این مقالات نامشان درج شده است، دعوت کرده ایم تا از خود دفاع کنند و متوجه شدیم بیشتر اعضای هیات علمی که نامشان در فهرست این مقالات است از این قضیه هیچ اطلاعی نداشتند اما در مواردی که قصور انجام شده بود با آنها برخود لازم صورت گرفته و امتیازاتی که این افراد به ناحق از طریق انتشار این مقالات دریافت کرده اند، از آنها پس گرفته شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این مساله هیچ خللی در فرایند علمی و تحقیقاتی کشور ایجاد نمی کند؛ 400 نفر از دانشمندان ایرانی جزء پراستنادترین محققان دنیا هستند که نام هیچ یک از آنها در فهرست این 58 مقاله نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha