رئیس مركز تحقیقات ایدز وزارت بهداشت گفت: 99 درصد موارد جدید شناسایی شده ابتلا به ویروس ایدز در كشور از طریق ارتباط جنسی مبتلا شده‌اند و انتقال جدید از طریق اعتیاد بسیار محدود است.

99 درصد موارد جدید ابتلا به ایدز در ایران از طریق جنسی است
به گزارش سلامت نیوز مینو محرز، عضو كمیته كشوری كنترل ایدز وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس، ا‌فزود: متأسفانه وضعیت نگران كننده‌ای درباره انتقال ایدز در كشور وجود دارد، زیرا تمام بیماران جدید مبتلا به ویروس ایدز كه به درمانگاه ما در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران كه مهمترین مركز تشخیص و درمان این بیماری در كشور است مراجعه می‌كنند، افرادی هستند كه از طریق ارتباط جنسی غیر ایمن مبتلا شده‌اند.
وی اضافه كرد: اگر نگویم 100 درصد، باید بگویم 99 درصد موارد جدید شناسایی شده ابتلا به بیماری ایدز مواردی است كه از طریق ارتباط جنسی مبتلا شده‌اند و من واقعاً از این مسئله نگران هستم. اگر هم موارد محدودی به علت تزریق مشترك و اعتیاد به این بیماری مبتلا شده و امروز شناسایی شوند، مربوط به گذشته است كه اكنون شناسایی می‌شود و انتقال ویروس این بیماری از طریق اعتیاد تقریباً كنترل شده است.
محرز گفت: متأسفانه در برخورد با جوانان مبتلا با افرادی مواجه می‌شویم كه اغلب افراد روشن، امروزی و آشنا به اینترنت و تكنولوژی‌های روز هستند اما آگاهی‌های به خصوص آنها درباره كنترل بیماری ایدز كم است و این مسئولیت رسانه‌هاست كه با همكاری وزارت بهداشت و مسئولان و كارشناسان در این زمینه اطلاع رسانی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha