عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور اظهار داشت: تا دیروز معاونت پرستاری موضوع خدمات اولیه بیماران در بیمارستان‌های کشور را که توسط همراهان انجام می گردد را مورد بهانه برای تربیت کمک پرستاری قرار داده بود و این موضوع را به عنوان یک اهرم فشار برای سوداگری خود در بازار سلامت استفاده می‌کرد، ولی امروز ماجرا فرق کرده و با آشکار شدن اهداف پشت پرده، اینک این سوداگران که مسئول فریب جوانان جویای کار کشور هستند و ضامن جبران خسارات مالی و روحی این عزیزان درصدد برآمده اند تا وزارت و دولت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند.

با اسناد محکم از ورود کمک پرستاری به اسم بهیار پیشگیری خواهیم کرد

سلامت نیوز:عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور اظهار داشت: تا دیروز معاونت پرستاری موضوع خدمات اولیه بیماران در بیمارستان‌های کشور را که توسط همراهان انجام می گردد را مورد بهانه برای تربیت کمک پرستاری قرار داده بود و این موضوع را به عنوان یک اهرم فشار برای سوداگری خود در بازار سلامت استفاده می‌کرد، ولی امروز ماجرا فرق کرده و با آشکار شدن اهداف پشت پرده، اینک این سوداگران که مسئول فریب جوانان جویای کار کشور هستند و ضامن جبران خسارات مالی و روحی این عزیزان درصدد برآمده اند تا وزارت و دولت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند

به گزارش سلامت نیوز وحید نصیری با اشاره به شبه تجمع نمایشی کمک پرستاری گفت: با ترتیب دادن تجمع آن هم مقابل وزارت بهداشت قطعا دنبال جذب حمایت این دستگاه به منظور فروش هویت پرستاری هستند

وی اظهار داشت : اما در طرف مقابل  این پدیده، سازمان نظام پرستاری به عنوان بالاترین مرجع قانونی وکالت پرستاری کشور قطعا ابزار کافی برای مقابله با این توطئه شوم را دارد که سلامت مردم و هویت پرستاری کشور را نشانه رفته است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری ارومیه گفت: واقعا در دیدگاه حرفه ای شورایعالی سازمان نظام پرستاری نمی‌گنجند که ما بخواهیم روزی برای حراست از حقوق سلامت مردم و حفاظت از حریم پرستاری وابسته به نتایج یک تجمع شویم.

وی در خصوص نحوه شکل گیری این پدیده که سلامت مردم را تهدید می کند اشاره کرد و افزود: ما بر این عقیده هستیم که تعاونی نظام سلامت و جهاددانشگاهی از وجود خیل عظیم جوانان تحصیل کرده بی کار در کشور نهایت سوءاستفاده را کرده اند و از اعتراضات این عزیزان هم برای احقاق حقوق شان حمایت میکنیم ،ولی با اسناد بسیار محکم و ادله کافی ورود کمک پرستاری به اسم بهیار را به سیستم پرستاری کشور پیشگیری خواهیم کرد .

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور بیان کرد: امروز تمام جامعه بهداشتی و درمانی کشور و مسئولین نظام. به تهدیدات کمک پرستاری با شکل کنونی واقف هستند
و از سوی دیگر با ورود این عزیزان به عنوان کمک بهیار و بر اساس شرح وظایف 22 گانه مصوب 1388 به سیستم پرستاری هیچ مشکلی ندارند البته با رعایت اولویت چندین هزار جوانی که آموزش این دوره را در سال های قبل طی نموده اند

وی در پایان با اظهار امیدواری بر حل مشکل این هنرجویان گفت : باید همگی تلاش کنیم تا مشکل این عزیزان هم بر پایه قانون و مصلحت عمومی حل گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد عنایتی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    16 2
    به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد با حیثیت پرستاری بازی کنند و جان مردم رو با ورود این افراد تحت عنوان بهیاری به خطر بیاندازند. از مسولین سازمان نظام پرستاری هم انتظار داریم با تمام توان مقابل این عمل غیرکارشناسی بایستد.
  • محبوبه ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    13 2
    اسم کمک پرستاری فقط باید به کمک بهیاری تغییر پیدا کند ولا غیر
  • سیده راضیه باقرنژاد ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    13 2
    من یک پرستارم و از تربیت پرستار از طریق بیمارستان ناراضی ام
  • روح اله زاد ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    14 2
    کمک پرستاری باید حذف شود بخاطر حفظ جان بیمار
  • ساجده ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    12 2
    خواستار حل این مشکل هستم ، برای حفاظت از جان و سلامت بیماران هم که شده باید پیگیر این موضوع بود
  • مهوش محمدی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    13 2
    سلام اگه حضرات محترم یک لحظه به این فکر باشن که با جون مردم نمیشه بازی کرد وبراش باید ارزش قائل باشن،مطمئنا از ین طرح صرف نظر میکنن.اگه جون خودشونم زیر دست یه عده افراد که چیزی از پرستاری به عنوان یه رشته ی اکادمیک ندارن بره،مطمئنا قادر به قبول این طرح نیستن. خواهشا پیگیر باشید،وواقع بین،دور از تعصبات صنفی تصمیم گیری کنید
  • سودا هاشمی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    13 2
    کمک پرستاری یکساله نمیتواند عنوان بهیاری را داشته باشد و من بشخصه خود مخالفم
  • نداسادات حمزه ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    11 2
    اگه شرح وظایف کمک پرستاری همون کمک بهیاریه.. پس چرا از این عزیزان برای جبران کمبود نیرو استفاده نمی کنند؟ ورود کمک پرستاران با شرح وظایف نامعلوم و اموزش متفاوت این نیروها نسبت به بهیاران و کمک بهیاران بیشتر از این که به سود بیمار و حرفه ی پرستاری باشه ،به ضرره.
  • حسین ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    14 2
    من به عنوان یه پرستار از آمدن کمک پرستار مخالفم اینجوری حق پرستاران کشورمان ضایع میشود
  • یه پرستار ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    14 2
    مواردی پیش میاد که بیمار و همراه بیمار به پرستار بخش که تجربه دار و تحصیل کرده هست اعتماد نمیکنه و کلی مشکل پیش میاد در سیر درمان .. اصلا درست نیست نیرویی وارد کادر درمانی و کمک به بیمار شوند که تحصیلات کافی و آموزش جامع و کامل ندارن! این یه خسارت و ضربه بزرگ به درمان کشور حتما خواهد بود و هزینه های اضافی به بیمارستان تحمیل میکنه.