سید‌علی مرعشی، رئیس مركز پزشكی حج و زیارت با پذیرش این نقص كه برخی پزشكان اعزامی برای اربعین امسال آموزش كافی ندیده بودند...

اعزام پزشكان آموزش ندیده برای امداد‌رسانی به زوار اربعین

سلامت نیوز: سید‌علی مرعشی، رئیس مركز پزشكی حج و زیارت با پذیرش این نقص كه برخی پزشكان اعزامی برای اربعین امسال آموزش كافی ندیده بودند...


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، سید‌علی مرعشی، رئیس مركز پزشكی حج و زیارت با پذیرش این نقص كه برخی پزشكان اعزامی برای اربعین امسال آموزش كافی ندیده بودند، درباره وجود داروهای تاریخ گذشته در بین داروهای ارسالی هلال احمر برای اربعین گفت: تمامی این داروها قبل از شروع عملیات جمع‌آوری شده بودند و در گوشه‌ای برای انهدام قرار گرفت كه با شیطنت برخی افراد تصاویری از آنها گرفته و منتشر شد!

رئیس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری مشترك این مركز با سازمان امداد و نجات این جمعیت به تشریح خدمات پزشكی و امداد و نجات در اربعین ۹۵ پرداخت.

سید علی مرعشی با عنایت به انتقاداتی به جمعیت هلال احمر درباره اعزام سه برابری نیرو نسبت به سال قبل در حالی كه این نیروها اغلب آموزش ندیده بودند و همچنین كمبود دارو و برخی داروهای تاریخ انقضا گذشته یا نزدیك به پایان تاریخ مصرف، در خصوص نحوه اعزام نیرو به داخل خاك عراق گفت: برای اعزام این نیروها از قبل در سایت مركز پزشكی حج و زیارت فراخوان داده و نامه‌نگاری‌هایی نیز با نهادهایی مانند سازمان نظام پزشكی، وزارت بهداشت، بسیج جامعه پزشكی انجام شد.

بیشتر این دوستان خود تجربه حضور در اربعین را داشتند گرچه یكی از نقدهای ما آموزش ندیدن این افراد بود؛ چراكه ما برای عملیاتی مانند حج، پزشكان اعزامی را با توجه به نیازهای خود آموزش می‌دهیم، اما با توجه به حضور این افراد در شهرستان‌ها چنین آموزش‌هایی ممكن نبود كه امیدواریم برای سال‌های آینده این امر امكان‌پذیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha