معاون فنی ، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: هزینه عدم اجرای تعرفه گذاری را مردم با تحمل بار سنگین درمان می پردازند.

مردم هزینه عدم اجرای تعرفه های پرستاری را می پردازند

سلامت نیوز: معاون فنی ، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: هزینه عدم اجرای تعرفه گذاری را مردم با تحمل بار سنگین درمان می پردازند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ژاله عزتی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت:  ایران فرهنگ و تمدنی به قدمت چندین هزار ساله دارد و پرستاری ما از حالت سنتی به شکل حرفه مدرن و آکادمیک درآمد و این مهم با زحمات بسیار پرستاران دلسوز کشور انجام گرفت.


وی اظهار داشت: در فرهنگ هزار ساله ما سکوت را نشانه رضایت می دانند و ما پرستاران ساکت هستیم .لازم است فرهنگ و جامعه خود را بهتر بشناسیم . این سکوت ما شاید برخواسته از نجابت ما باشد و شاید هم ابزاری برای اعتراض موثر نباشد. شاید به مرور زمان به بی تفاوتی و دلسردی پناهنده شده ایم اما هرچه باشد سکوت ما را نشانه رضا می دانند.


معاون فنی ، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری یادآور شد: بیش از 70 درصد خدمات در نظام سلامت توسط پرستاران انجام می شود و ادامه بی توجهی به نظرات کارشناسان پرستاران، پرستاری نمی تواند به اهداف موفقیت آمیز و صحیحی در نظام سلامت بیانجامد.


وی با اشاره به اجرای تعرفه گذاری و استانداردسازی خدمات پرستاری خاطر نشان کرد: احرای تعرفه گذاری تنها راهی که می تواند تمام مراکز درمانی و بیمارستان ها را از نابه سامانی و مشکلات فعلی نجات دهد و مردم را به حقوق خود از نظر خدمات مراقبتی و پرستاری آشنا کند و به رضایتمندی آنها از خدمات پزشکی و پرستاری منجر گردد .


عزتی در ادامه تصریح کرد: اگربه نظام سلامت کشور با بررسی دقیق نگریسته شود ، نارضایتی بیماران، پرستاران و به هدر رفتن منابع و خدمات از معضلات عمیقی است که پیوسته در بدنه نظام سلامت رشد می کند و عدم اجرای تعرفه گذاری در واقع سر پیچی از مصوبات مجلس است ودر ضمن عدم احترام به خواست مردم که بار سنگین درمان را می پردازند وهمچنان آسیب های جبران ناپذیری بر کمر سلامت آنان وارد می نماید.


وی افزود: تعرفه گذاری که اصول اساسی پرستاری در کشورهای توسعه یافته است و در کشور ما عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به علت کوتاهی و تعلل وزارت بهداشت می باشد که به هیچ وجه قابل اغماض نیست و هزینه آن را مردم شریف کشورمان با تحمل بار سنگین بهداشت و درمان می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha