متخصص قلب و عروق گفت: افزایش فشار و قند خون، مصرف دخانیات، مصرف فست فودها و کم تحرکی از علل اصلی بروز نارسایی های قلبی و عروقی هستند که با ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

کم تحرکی و فشارخون بالا عامل اصلی بیماری قلبی عروقی است

سلامت نیوز:متخصص قلب و عروق گفت: افزایش فشار و قند خون، مصرف دخانیات، مصرف فست فودها و کم تحرکی از علل اصلی بروز نارسایی های قلبی و عروقی هستند که با ورزش کردن و داشتن سبک زندگی سالم می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد.

به گزارش سلمت نیوز به نقل از فارس ،مجید ملکی، معاون پژوهشی مرکز قلب شهید رجایی  در حاشیه دهمین همایش سالیانه اینترونشنال کاردیولوژی گفت: بیماری های قلب و عروق از شایع بیماری های در سطح دنیا است. تا سالیان پیش شکل این بیماری ها متفاوت بود و بیماری های دریچه ای قلب و بیماری های مادرزادی شیوع بیشتری داشت اما متاسفانه از بیست سال پیش تا کنون به دلیل تغییرات سبک زندگی این بیماری ها به صورت نارسایی های قلبی و سکته های قلبی مشاهده می شوند.

وی در خصوص بروز بیماری های قلبی گفت: افزایش فشار و قند خون، مصرف دخانیات، مصرف فست فودها و کم تحرکی از علل خطر آفرین برای بروز تنگی رگ های قلبی هستند.

این متخصص قلب و عروق در خصوص روش های درمان تنگی رگ های قلبی گفت: با مصرف داروها، استفاده از روش های نوین مثل بالن یا فنرها می توان این عارضه را برطرف کرد که اگر بیماری با این روش ها بهبود نیافت در نهایت از روش های جراحی استفاده می شود.

معاون پژوهشی بیمارستان شهید رجایی در خصوص جراحی قلب باز توضیح داد: تمام جراحی ها به صورت جراحی قلب باز صورت می گیرد و خوشبختانه امروزه با روش های نوین نیازی به شکافتن سینه بیمار نیست. و حتی اگر رگ های اصلی قلب هم دچار تنگی شده باشند می توان با این روش ها فرد را درمان کرد. این روش های نوین عوارض کمتر و هزینه های کمتری برای بیمار دارد.

وی در ادامه ناکید کرد: خوشبختانه مراکز درمانی ما از لحاظ درمان بیماری های قلب و عروق در شرایط خوبی قرار دارند اما هرچقدر این مراکز پیشرفته باشند باز هم باید از بروز بیماری ها پیشگیری کرد و رعایت عوامل پیشگیری اصل سلامت افراد است.

ملکی توصیه کرد: با ورزش کردن، ترک سیگار، کنترل فشار و قند خون می توان از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کرد که اگر این پیشگیری ها صورت نگیرد در بلند مدت باعث بروز سکته قلبی خواهد شد.

وی در خصوص روش های درمان سکته قلبی توضیح داد: در یکی دو سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت بیماری که دچار سکته قلبی شده است اگر در ساعات اولیه به بیمارستان برسد پزشکان بلافاصله با روش های نوین درمانی مثل آنژیوگرافی رگ های قلب فرد را باز می کنند. در گذشته این روند به این صورت نبود و در مواقعی بیمار برای یک یا دو هفته در اتاق CCU می ماند که روند بهبودی فرد با کندی پیش می رفت.

این متخصص قلب و عروق شایع ترین بیماری های قلبی در کودکان را بیماری های مادرزادی دانست و گفت: علی رغم تمام روش های درمانی راه اصلی، پیشگیری و مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج است و پدر و مادرهایی که بیماری مادرزادی قلبی دارند اگر به یک مشاور مراجعه کنند می توانند از بروز بسیاری از این بیماری ها جلوگیری کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha