عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تجهیزات دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر به روز نیست، گفت: دولت پیشنهادات درخصوص افزایش بودجه هلال احمر را به مجلس ارایه کند.

انبارهای هلال احمر آماده مقابله با بحران های احتمالی نیست/ پیش از وقوع بحران چاره اندیشی شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تجهیزات دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر به روز نیست، گفت: دولت پیشنهادات درخصوص افزایش بودجه هلال احمر را به مجلس ارایه کند.

به گزارش سلامت نیوز، شکور پورحسین در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص اظهارات رییس جمهیت هلال احمر مبنی بر اینکه انبارهای هلال احمر در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: متاسفانه انبارهای هلال احمر به لحاظ وجود تجهیزات و امکانات کافی برای مقابله با بحران های احتمالی در شرایط بحرانی قرار دارند به طوری که این موضوع بارها از سوی مسئولان جمعیت هلال احمر مطرح شده اما مسئولان مربوطه تاکنون درحل مشکلات سازمان های امداد و نجات اقدام خاصی انجام ندادند.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقاط ضعف بسیاری در تجهیزات و دستگاه های امداد و نجات وجود دارد، افزود: این نقاط ضعف ارتباط مستقیمی با مشکلات موجود در ساختار و عوامل انسانی دارد، بنابراین پیش از افزایش تجهیزات و امکانات کافی در انبارهای هلال احمر باید مشکلات در ساختارها و ضعف های موجود در عوامل انسانی را رفع کرد؛ بنابراین با توجه به بحران‌خیزی کشور به ویژه در پایتخت انجام اقدامات کارشناسی درجهت افزایش بودجه جمعیت هلال احمر و دستگاه های دیگر امدادی ضروری است.

وی با بیان اینکه درصورت وقوع زلزله در پایتخت مشکلات بسیاری گریبانگیر دستگاه های امدادی از جمله جمعیت هلال احمرمی شود، تصریح کرد: تا پیش از وقوع هرگونه بحران در کشور به ویژه در پایتخت باید راهکار اساسی برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های احتمالی درنظر گرفت که مهم ترین راهکار افزایش بودجه دستگاه‌ها و توجه ویژه به هلال احمر است زیرا هلال احمر به عنوان مهم ترین دستگاه امدادی در کشور بیشترین مسئولیت را درحوزه کمک رسانی به مردم دارد.

پورحسین با تاکید بر اینکه عوامل انسانی به ویژه تربیت نیروهای انسانی ماهر در دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد، گفت: بارها در حوادث و بحران ها مشاهده شده که نیروی انسانی به دلیل نداشتن مهارت کافی در امدادرسانی مشکلات را به میزان بسیاری افزایش داده است، بنابراین در کنار ضرورت افزایش بودجه، تربیت نیروی انسانی ماهر نیز از اهمیت ویژه برخوردار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه دولت باید افزایش اعتبارات هلال احمر را در لایحه بودجه سالانه به مجلس پیشنهاد کند، افزود: به طورحتم مجلس شورای اسلامی موافق افزایش بودجه و ارتقاء تجهیزات و به روز رسانی امکانات مورد نیاز جمعیت هلال احمر است ضمن اینکه درکنار تقویت بودجه هلال احمر باید اصلاح ساختارها و توسعه عوامل انسانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان پس از وقوع حادثه به دنبال رفع مشکلات و تجهیز امکانات دستگاه‌های امدادی هستند، تصریح کرد: دولت باید پیش از وقوع حادثه و بحران به ویژه زلزله درتهران تجهیز انبارهای جمعیت هلال احمررا در دستور کار قرار دهد زیرا دود بی‌توجهی به این موضوع تنها به چشم مردم می رود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعیین تکلیف بودجه هلال احمر در بودجه سال 96، گفت: نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه به افزایش بودجه هلال احمر توجه ویژه خواهند داشت.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: بارها و به انحاء مختلف و مکاتبات متعدد به مسئولان اعلام کرده‌ایم که وضع انبارهای امدادی نه تنها در سطح پاسخگویی به بحران‌ها نیست؛ بلکه شرایط این انبارها بحرانی نیز هست که باید در این زمینه اقدام آنی صورت گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha