سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 205539

زمانی که جنین به قدرکافی ویتامین E دریافت نکند، ممکن است مادر باردار در معرض سقط جنین قرار گیرد، چراکه کمبود این ویتامین از رشد اعضای حیاتی بدن نوزاد جلوگیری می کند.

عوارض کمبود ویتامین E

سلامت نیوز:زمانی که جنین به قدرکافی ویتامین E دریافت نکند، ممکن است مادر باردار در معرض سقط جنین قرار گیرد، چراکه کمبود این ویتامین از رشد اعضای حیاتی بدن نوزاد جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان دانشگاه اورگن اخیراً دریافته اند که کمبود شدید ویتامین E موجب کاهش اسیدهای ضروری  بدن می شود که سلول ها را مجبور می کند تا برای پیشگیری از آسیب و صدمه بر گلوکز تکیه نمایند.

در صورت فقدان گلوکز برای تامین انرژی، بسیاری از ویژگی های فیزیکی و نورولوژیکی، مخصوصاً در مغز، ایجاد نمی شود و در نتیجه مرگ اتفاق می افتد.

ویتامین E به سیستم ایمنی در مقابله با بیماری ها کمک می کند اما یکی از وظایف اصلی آن، نقش آن به عنوان یک آنتی اکسیدان است. در این نقش، مولکول های باردار منفی موسوم به رادیکال های ازاد را که می توانند به سلول ها اسیب رسانده و منجر به بروز مشکلاتی نظیر بیماری قلبی و سرطان شوند را خنثی می کند.

به گفته محققان، با محدودکردن تولید رادیکال های آزاد و همچنین از طریق سایر مکانیسم ها، ویتامین E می تواند به پیشگیری یا به تاخیرانداختن بیماری های مزمن مرتبط با رادیکال های آزاد کمک کند.

مطالعات قبلی هم نشان داده اند که ویتامین E برای رشد جنین ضروری است. اما مطالعه جدید نشان می دهد که در جنین انسان، برخی از مهم ترین دوره های رشد مغز و اعصاب در اولین هفته های بارداری اتفاق می افتد.

به گفته محققان، روغن های گیاهی، مغزیجات، دانه ها و سبزیجات پربرگ از منابع جامد ویتامین E هستند.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت آمریکا هر فرد بزرگسال باید روزانه حدود ۱۵ میلیگرم ویتامین E مصرف کند.

از دیگر علائم کمبود ویتامین E، ضعف و سستی عضلات، مشکلات چشمی و بینایی و مشکلات تعادلی است که در بلندمدت می تواند به کبد و کلیه ها هم آسیب برساند.

اگرچه مصرف بیش از اندازه ویتامین E ریسک خونریزی را افزایش داده و موجب بروز خونریزی جدی در مغز می شود، چراکه موجب کاهش توانایی لختگی خون بعد از بریدگی یا جراحت می شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha