رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در زمینه تولید واکسن گفت: امروزه برترین واکسن BCG در انستیتو پاستور ایران تولید می‌شود.

تولید برترین واکسن‌ BCG دنیا توسط انستیتو پاستور ایران

سلامت نیوز:رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در زمینه تولید واکسن گفت: امروزه برترین واکسن BCG در انستیتو پاستور ایران تولید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در مراسم افتتاح استقرار زیرساخت تولید واکسن در این مؤسسه گفت: در ابتدای آغاز انستیتو پاستور در دولت جدید در سازمان غذا و دارو، واکسن BCG و هپاتیت از خارج از کشور وارد می‌شد که این موضوع کار انستیتو پاستور را دچار اختلال کرده بود.

وی افزود: زمانی مردم برای دریافت واکسن BCG در صف‌های طولانی مقابل درِ داروخانه‌ها منتظر می‌ماندند و خوشبختانه اکنون بعد از گذشت یک سال در انستیتو پاستور صحبت از صادرات این واکسن می‌شود و همچنین به سازمان بهداشت جهانی فشار آورده‌ایم که این واکسن را صادر کنیم.

قانعی گفت: امروز اعلام شد که برترین واکسن BCG دنیا توسط انستیتوی پاستور ایران تولید می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص ساخت زیرساخت‌های واکسن توضیح داد: هر کس با این حوزه آشنا باشد و پیچیدگی‌های فناوری‌ها را درک کند در خصوص سختی‌های تولید واکسن موضوعاتی را درک می‌کند و خوشبختانه امروز شاهد بودیم با اقدام شرکت‌های دانش‌بنیان این زیرساخت‌ها تولید و کیفیت محصولات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت انستیتو بازسازی شده و اقدام به جذب هیأت علمی جوان کرده است و همین اقدام باعث شد این موسسه از رتبه هشتم علمی به رتبه اول برسد.

قانعی افزود: ما خوشحالیم علی‌رغم فشار برخی نهادها، دولت و وزارت بهداشت از ما حمایت کرد و کار را به دست شرکت‌های دانش‌بنیان سپرد و اینکه ما دو سال متوالی موفق به کسب رتبه اول شدیم، نشان‌دهنده نقش جوانان در این سازمان است.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت:‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته 55 هزار مترمربع به پارک فناوری اضافه شده و بزرگ‌ترین پارک فناوری شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تعاملات بین‌المللی خیلی خوب در سطح دنیا شکل گرفته و در اجلاس انستیتو پاستور موفق شدیم در میان همه شبکه‌ها برتر باشیم و همچنین در این مدت با توافقی که با کشورهای خارجی صورت گرفت، قرار است 30 محقق به کشور فرانسه اعزام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha