یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: تغییر اندازه پرزهای زبان (طویل و بزرگ شدن) حالتی مشابه رویش مو روی سطح زبان را ایجاد می‌کند که به اصطلاح عامه مردم هنگام ابتلا به این بیماری می‌گویند، زبانشان مو درآورده است.

وقتی زبان‌تان مو درآورد به دکتر مراجعه کنید

سلامت نیوز:یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: تغییر اندازه پرزهای زبان (طویل و بزرگ شدن) حالتی مشابه رویش مو روی سطح زبان را ایجاد می‌کند که به اصطلاح عامه مردم هنگام ابتلا به این بیماری می‌گویند، زبانشان مو درآورده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر نصرت‌الله عشقیار، متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت  اظهار کرد: به صورت طبیعی پرزهای فراوانی روی سطح زبان را پوشانده‌ است که این پرزها به سه دسته قارچی، نخی و چشایی جامی شکل دسته‌بندی می‌شود.

وی افزود: این پرزها به خصوص پرزهای نخی شکل به علل مختلف دچار تغییر اندازه می‌شود یعنی در مواردی ممکن است پرزهای زبان طویل و بزرگ شود که افراد به اصطلاح می‌گویند زبانشان مو درآورده‌ است.

این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها راه درمان این عارضه را مسواک کردن سطح زبان دانست و عنوان کرد: این عارضه فاقد درمان‌های دارویی است.

وی افزود: تغییر اندازه پرزهای زبان، فرد را دچار هیچ علائمی نمی‌کند، اما گاهی به ندرت فرد ممکن است احساس سوزش داشته باشد.

عشقیار با بیان اینکه تغییر اندازه پرزهای زبان، عارضه خطرناکی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: این عارضه موجب بروز تغییراتی در ظاهر زبان می‌شود که فرد گمان می‌کند دچار یک بیماری نادر شده است.

وی افزود: این بیماری تنها زمانی نیاز به درمان خواهد داشت که پرزهای تغییر سایز یافته دچار عفونت شود.

این متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت خاطرنشان کرد: استعمال سیگار و مصرف مواد رنگی مانند قهوه در افرادی که دچار تغییر اندازه پرز زبان شده‌اند موجب تغییر رنگ و قهوه‌ای شدن پرزها می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha