نظام روانشناسی تنها مرجع مجوز مراکز مشاوره ازدواج است

نظام روانشناسی تنها مرجع مجوز مراکز مشاوره ازدواج است

سلامت نیوز:  رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: قانون، سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را تنها مرجع ارایه مجوز به مراکز مشاوره ازدواج می داند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،‌ عباسعلی اللهیاری روز سه شنبه در مراسم اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده با اشاره به اینکه پیش از آغاز فعالیت های سازمان نظام روانشناسی بیش از 85 درصد کسانی که کار مشاوره انجام می دادند، روانشناس یا مشاور نبودند، گفت: در حال حاضر این مجوزها به افرادی اعطا می شود که صلاحیت حرفه ای و مراحل قانونی را طی کرده اند.


الهیاری اظهارکرد:صدور مجوز مراکز مشاوره توسط نظام روانشناسی در قالب تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است.
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از روانشناس و مشاوره افزود: اگر به نیاز مشاوره ای خانواده ها پاسخ علمی داده نشود ،ممکن است افراد به سمت عرفان های کاذب بروند که این ، خود، ناهنجاری هایی ایجاد می کند.


وی اظهار کرد: نگاه پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گرفته و احکام خوبی تنظیم شده است از جمله مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج در قالب برنامه ششم تحت پوشش قرار می گیرد.
اللهیاری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که بسیاری از جوانان وظایف زناشویی را نمی دانند و آموزش های لازم را ندیده اند، گفت: انجام ازدواج های درست و پیشگیری از طلاق از اهداف این مراکز است.
مراسم اعطای مجوز به مراکز مشاوره ازدواج و خانواده امروز سه شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم به صورت نمادین به پنج مرکز ، مجوز مشاوره ازدواج وخانواده داده شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha