برای برنامه آموزش پزشکی چارچوب روشنی بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد از این رو این فعالیت ها در چارچوب معین شده در حال گسترش است.

متناسب سازی ظرفیتهای آموزشی با نیازهای کشور/ جذب دو هزار هیأت علمی در دستور کار

سلامت نیوز:برای برنامه آموزش پزشکی چارچوب روشنی بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد از این رو  این فعالیت ها در چارچوب معین شده در حال گسترش است.


به گزارش سلامت نیوز باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در برنامه «کارنامه» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه توسعه آموزش پزشکی در مناطق ده گانه کشور ساماندهی خواهد شد، افزود: برای برنامه آموزش پزشکی در کشور چارچوب روشنی بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد و فعالیت های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در چارچوب معین شده، آمایش و در حال گسترش است و هدفمندتر از گذشته در حال پیگیری می باشد.


وی انجام دقیق محاسبات نیروی انسانی را یکی از اقدامانت معاونت آموزش برای توانمندکردن دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان و بیان کرد: با مدلی که در این معاونت وجود دارد کوشش می شود تا دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اساس محاسباتشان بتوانند بررسی کنند چه تعداد نیروی انسانی در 5 سال آینده مورد نیز خواهد بود.


لاریجانی تاکید کرد: احساس مان این است که تاثیر و تاثر زیادی بر روی آینده نگری دانشگاه ها بگذارد تا دانشگاه ها بر اساس آینده نگری معقول بدانند در سال های آینده چه رشته های آموزشی مورد نیاز است؟ به چه تعداد نیروی انسانی احتیاج دارند؟ و ...


معاون آموزشی وزارت بهداشت سال آینده را سال تثبیت ظرفیت ها دانست و افزود: حدود ده هزار نفر در گروه پزشکی در مراکز آموزش می بینند و در شاخه های دیگر ظرفیتهای بالایی در کشور وجود دارد؛ اما این بحثی که امروز مطرح می شود متناسب سازی با نیازهای کشور است.


وی در ادامه بیان کرد: ما در برخی رشته ها از قبیل پرستاری با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و در برخی از رشته ها نیرویی تربیت می شود که اصلا بازار کار ندارد. بنابراین می بایست محاسبات نیروی انسانی  را بدانیم تا چقدر مورد نیاز است و متناسب با آن برنامه ریزی کنیم که این امر در حال انجام است.
لاریجانی تاکید کرد: نیاز به هیأت علمی در کشور زیاد است؛ اما در سال جاری با توجه به محاسبات انجام شده و شرایط اقتصادی دانشگاه ها حدود دو هزار هیأت علمی را در دستور جذب داریم که پس از دریافت مجوزها لازم به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان توسعه آموزش پزشکی را وابسته به تجهیزات و زیرساختها دانست و اظهارداشت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است. زیرساختهای دانشگاه ها بر اساس محاسبات صورت گرفته توسعه می یابد و با شرایط فعلی و بودجه دانشگاه ها این کار به کندی پیش می رود. امیدواریم بتوانیم باحمایت های ریست جمهوری و ... در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha