سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

حمله خونین سگ‌های ولگرد به پسری در منطقه فردیس کرج، او را تا یک قدمی مرگ برد.

حمله خونین سگ‌های ولگرد به پسر ۱۲ ساله

سلامت نیوز: حمله خونین سگ‌های ولگرد به پسری در منطقه فردیس کرج، او را تا یک قدمی مرگ برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حسین محمدی، پسر 12ساله افغان سال‌هاست كه همراه پدر، مادر و 7خواهر و برادرش در محله اسكویی فردیس كرج زندگی می‌كند. روز پنجشنبه 14بهمن بود كه او تصمیم گرفت به خانه پدربزرگش برود. حدود ساعت 11از خانه‌شان خارج شد و مسیر خانه پدربزرگ را در پیش گرفت اما در میانه راه حادثه وحشتناكی برایش رخ داد. 4سگ ولگرد با دیدن پسربچه به او حمله و وی را محاصره كردند. پسربچه راهی برای فرار نداشت. فریاد زد اما كسی در آن حوالی نبود كه صدایش را بشنود.

در این میان سگ‌های گرسنه به او حمله‌كردند و حسین 12ساله در حالی كه با صورت روی زمین افتاده بود، تلاش می‌كرد صورتش را از دندان‌های تیز آنها حفظ كند.لحظات وحشتناكی بود. حسین گریه می‌كرد و با فریاد كمك می‌خواست. لباس‌هایش دریده و بدنش پر از خون شده بود. در همین هنگام تعدادی از كاركنان یك كارگاه بالابرسازی در آن نزدیكی با شنیدن صدای فریاد پسربچه كنجكاو شدند و خود را به محل حادثه رساندند.

یكی از آنها كه حامد یوسفی نام دارد در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: صدای فریادهای پسربچه در میان صدای سگ‌های ولگرد گم شده بود و شستمان خبردار شد كه اتفاق شومی افتاده است. بلافاصله به طرف صدا دویدیم و با دیدن سگ‌ها كه به پسر حمله كرده و در حال دریدن او بودند به طرفشان رفتیم و آنها را فراری دادیم. پسربچه در بین سگ‌ها دست و پا می‌زد و همه بدنش زخم شده بود.

او ادامه می‌دهد: شاید اگر یك دقیقه دیرتر رسیده بودیم، سگ‌ها گلوی این بچه را پاره كرده بودند. جای دندان‌های‌ سگ‌ها روی بدن پسربچه آنقدر عمیق بود كه تصور می‌كردیم او جانش را از دست خواهد داد. با این حال به سرعت با اورژانس تماس گرفتیم و دقایقی بعد وی به بیمارستان منتقل شد.

حسین به محض ورود به بیمارستان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل و تلاش پزشكان برای درمان او شروع شد. به گفته پرستار بیمارستان، او از روز پنجشنبه كه به آی‌سی‌یو انتقال یافت تا یكشنبه از درصد هوشیاری كمی برخوردار بود اما امروز (دوشنبه) تا حدودی هوشیاری خود را به‌دست آورده و دستگاه اكسیژن را از وی جدا كرده‌ایم.

مادربزرگ حسین كه به همراه زن‌دایی‌اش برای دیدن او به بیمارستان آمده‌ است، می‌گوید: حسین را روز پنجشنبه كه بیهوش و شرایط بدی داشت، دیدیم. اما امروز به هوش آمده؛ هرچند كه باز هم شرایط و حال مناسبی ندارد اما حداقل از بیهوشی درآمده و جای شكر دارد.

به گفته آنها حسین تا حالا 3بار تحت عمل جراحی قرار گرفته؛ یك‌بار از ناحیه شكم، یك‌بار گلو و احتمالا یك‌بار هم از ناحیه سر.
مادر بزرگ حسین می‌گوید: از وقتی این اتفاق رخ داد، مادر حسین حالش بد شده؛ طوری كه نتوانسته برای دیدن پسرش به بیمارستان بیاید. پدر حسین هم كارگر است و حالا سر كار است و نتوانسته به بیمارستان بیاید. شرایط زندگی آنها طوری است كه اگر امروز كار نكند برای سیركردن شكم خانواده 10نفری‌اش حتی پول نان ندارد.

به گفته وی، از صبح از شهرداری با ما تماس گرفته و گفتند برای برآورد هزینه بیمارستان كارشناس می‌فرستند اما هنوز خبری نشده. اگر آنها هزینه بیمارستان را پرداخت نكنند، نمی‌دانیم چه‌كار كنیم.در این میان مدیر روابط عمومی فرمانداری فردیس به همشهری می‌گوید: بخش سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس این موضوع را بررسی كرده و هماهنگی انجام‌شده تا مراحل درمانی در بیمارستان مدنی انجام تا بهبودی كامل حاصل شود.

فلاح نژاد ادامه می‌دهد: شهرداری پرداخت هزینه بیمارستان را تقبل نكرده و با هماهنگی فرمانداری هزینه درمان بر عهده بیمارستان خواهد بود و قرار شده بیمارستان هزینه‌ای دریافت نكند. به گفته وی متأسفانه در بسیاری از مناطق فردیس این سگ‌های ولگرد وجود دارند و شهرداری می‌بایست این مناطق را پاكسازی كند كه هنوز این اقدام به‌صورت كامل انجام نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha