رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتشار ویروس آنفلوآنزای پرندگان، گفت: مردم باید ضمن توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سلامت گوشت پرنده‌هایی که قصد استفاده از آن را دارند اطمینان حاصل کنند.

قدرت بالای ویروس جدید آنفلوانزا/ مردم از محصولات مورد تأیید سازمان دامپزشکی استفاده کنند

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتشار ویروس آنفلوآنزای پرندگان، گفت: مردم باید ضمن توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سلامت گوشت پرنده‌هایی که قصد استفاده از آن را دارند اطمینان حاصل کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به مراقبت‌های جدی برای جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان تأکید کرد: ویروس جدید H5N8 با قدرت بالای بیماری‌زایی منجر به مرگ پرندگان زیادی می‌شود که اگر انسان  مبتلا شود می‌تواند عارضه‌های زیادی ایجاد کند.

موردی از آنفلوآنزای پرندگان در انسان‌ها دیده نشده است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا به حال موردی از آنفلوآنزای پرندگان در انسان‌ها دیده نشده است، تصریح کرد: همه تلاش‌هایی که در کشورهای دنیا صورت می‌گیرد برای این منظور است که اجازه ندهند ویروس  جدید H5N8 از سد انسان عبور کند.

گویا، ضمن هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورهای دنیا برای اقدامات مراقبتی بیان کرد: این سازمان اقدامات مراقبتی را برای کسانی که در تماس مستقیم با پرندگان اعم از ذبح، نگهداری و غیره هستند ضروری دانسته و بر آن تأکید می‌کند.

مرغ و تخم مرغ مصرفی باید دارای مهر تأیید سازمان دامپزشکی باشد

وی ضمن بیان اینکه در صورت انتقال ویروس  H5N8 به انسان عوارض آن قابل پیش بینی نیست افزود: مردم باید ضمن توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی از  سلامت گوشت پرنده‌هایی که قصد استفاده از آن را دارند اطمینان حاصل کنند و مرغ و تخم مرغ مصرفی باید دارای مهر تأیید سازمان دامپزشکی باشد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان اظهار کرد: معمولاً ویروس جدید H5N8 در جنوب شرقی آسیا متمرکز  است اما زمانی که از جای خود حرکت کرده و به مناطق دیگر دنیا می‌رود گسترش پیدا می‌کند که در حال حاضر این ویروس وارد مرحله دیگری از انتشار در دنیا شده است.

گویا، با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای پرندگان از سال 2010 در جنوب شرقی آسیا متمرکز بود، گفت: اما ویروس H5N8 در سال 2014  از جای خود تغییر کرد و در سال 2016 نیز به اوج خود رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha