رئیس اورژانس تهران گفت:‌ برنامه جدید اورژانس تهران رسیدگی سریع به بیماران با افزایش موتورآمبولانس‌ها برای غلبه بر ترافیک است که در این راستا 400 موتورآمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می‌شود.

400موتور آمبولانس در اورژانس تهران

سلامت نیوز: رئیس اورژانس تهران گفت:‌ برنامه جدید اورژانس تهران رسیدگی سریع به بیماران با افزایش موتورآمبولانس‌ها برای غلبه بر ترافیک است که در این راستا 400 موتورآمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا؛ سید اسدالله موسوی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح پایگاه جدید اورژانس تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: هم اکنون 200 دستگاه آمبولانس در 155 پایگاه اورژانس تهران فعال است و 30 دستگاه موتورلانس نیز در این مجموعه بکارگیری شده است.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال 200 دستگاه موتورآمبولانس و 200 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس تهران اضافه می‌شود و سال آینده نیز 200 موتورآمبولانس دیگر نیز به پایگاه‌های اورژانس تهران اضافه خواهد شد و به این ترتیب در شهر تهران 400 موتورآمبولانس مسئولیت اصلی رسیدگی سریع به مصدومان و بیماران اورژانسی را به عهده می‌گیرند.


موسوی گفت: از مجموع 200 خودروی آمبولانس که امسال اضافه می‌شود، 70 آمبولانس، جایگزین آمبولانس‌های فرسوده قدیمی می‌شوند. در واقع 130 آمبولانس به مجموعه ناوگان اورژانس تهران افزوده می‌شود و شمار آمبولانس‌های تهران به 330 دستگاه می‌رسد.


وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا درباره چالش ترافیک برای اورژانس گفت: مهم ترین چالش اورژانس در تهران برای رسیدن سریع به بالین مصدومان و بیماران، ترافیک است به همین علت اقداماتی را شروع کرده‌ایم که با افزایش موتورآمبولانس‌ها، قبل از رسیدن خودروی آمبولانس، تکنسین های اورژانس با تجهیزات کافی با استفاده از موتور به سرعت به بالای سر بیماران برسند و خدمات اولیه را ارائه کنند تا آ‌مبولانس برسد.


رئیس اورژانس تهران گفت: برنامه این است که کل سطح شهر تهران با موتورآمبولانس ها پوشش داده شود و این موتورها در جاهایی مستقر شوند که نزدیک ترین فاصله را با مردم داشته باشند و از جمله، این پایگاه‌های سیار در سرای محلات شهرداری‌ها و میادین مختلف استقرار پیدا می‌کنند تا فاصله مردم با پایگاه اورژانس به کمترین حد ممکن برسد و به خصوص در جاهایی که تراکم جمعیت و ترافیک بیشتر است، تعداد موتورآمبولانس ها بیشتر خواهد بود.


وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار سلامت ایرنا درباره ارائه خدمات تله مدیسین به وسیله اورژانس گفت:‌ این خدمت جدیدی است که اورژانس کشور شروع کرده و برای اولین بار در اورژانس تهران فعال می‌شود،خدمات تله مدیسین به معنای خدمات پزشکی از راه دور است؛ به این ترتیب که تکنسین اورژانس در آمبولانس از طریق سیستم مخابراتی (دیس پچ) اورژانس با پزشک متخصص مستقر در بیمارستان مرتبط می‌شود و اطلاعات بیمار را می‌دهد و دستور پزشک را برای بیمار دریافت می‌کند و خدمات اولیه تخصصی در خود آمبولانس ارائه می‌شود.
موسوی افزود: خدمات تله مدیسین یا پزشکی از راه دور هنوز در خاورمیانه و کشورهای همسایه ما مثل ترکیه بسیار کمرنگ و در مراحل اولیه است اما این شیوه در دنیا رایج و در ایران نیز به سرعت در حال گسترش است.


وی گفت: از جمله خدمات پزشکی از راه دور برای نجات افراد دچار سکته قلبی و مغزی است که با تشخیص پزشک متخصص مستقر در بیمارستان، دستورات اولیه برای نجات بیمار داده شود و خدمات پزشکی و تریا‍‍ژ( اولویت بندی و تعیین تکلیف)‍ بیماران از درون آمبولانس شروع می‌شود و از همان آمبولانس مشخص می‌شود که بیمار باید به کدام بخش از جمله اتاق عمل، بخش کت لب (بخش مخصوص آن‍ژیوگرافی بیماران قلبی)، آی سی یو یا سی سی یو منتقل شود و با انتقال مستقیم بیمار به بخش مربوطه اورژانس نیز خلوت می‌شود.


رئیس اورژانس تهران درباره ترافیک به عنوان مهم ترین چالش اورژانس تهران هم اظهارکرد: ‌هم اکنون بر اساس قانون باید زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهرها به زیر هشت دقیقه و در جاده‌ها به زیر 15 دقیقه برسد که این زمان در جاده‌ها محقق شده است؛ ولی در شهر تهران هنوز با زمان هشت دقیقه رسیدن بر بالین بیماران فاصله داریم و متاسفانه به علت ترافیک، زمان طلایی را برای نجات بیماران از دست می‌دهیم.
وی گفت: ترافیک تهران باعث می‌شود که برخی بیماران به علت عارضه و بیماری جان خود را از دست بدهند یا دچار عوارض طولانی مدت بیماری شوند،‌یا در مواردی به علت جابجایی غیر اصولی، بیمار دچار آسیب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha