معاون فنی یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۶۵۳ هکتار از عرصه منابع طبیعی در سال ۹۵ دچار حریق شدند، اظهار کرد: از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی بوده‌است.

امسال بیش از ۳ هزار هکتار از جنگل‌های طبیعی در آتش سوخت

سلامت نیوز: معاون فنی یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۶۵۳ هکتار از عرصه منابع طبیعی در سال ۹۵ دچار حریق شدند، اظهار کرد: از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی بوده‌است.

به گزارش سلامت نیوز، ناصر اسفندی در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با میزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۵ ، ۲۱۴۶ فقره آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی داشته‌ایم که مساحتی حدود ۱۹ هزار و ۶۵۳ هکتار را در بر گرفته است.

وی ادامه داد: از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی و ۱۱۵ فقره آتش‌سوزی در ۸۴۵ هکتار در جنگل‌های دست‌کاشت، ۱۲۹۱ فقره آتش‌سوزی در مساحت ۱۱ هزار و ۷۵ هکتار در مراتع و ۲۳۶ فقره آتش‌سوزی در ۳۹۷۹ هکتار در اراضی جنگلی بوده است.

معاون فنی یگان حفاظت ازجنگل‌ها و مراتع کشور افزود: بیشترین استان‌هایی که از نظر تعداد دچار حریق شده‌اند به ترتیب استان‌های اصفهان، گلستان و همدان بوده‌اند. همچنین بیشترین میزان آتش‌سوزی از نظر مساحت به ترتیب در استان‌های فارس، اصفهان و خوزستان رخ داده است.

اسفندی تاکید کرد: در واقع از نظر تعداد ۵۶ درصد آتش‌سوزی‌ها در استان‌های زاگرسی، ۱۵ درصد در استان‌های شمالی و ۲۹ درصد در سایر نقاط بوده است.

وی در مورد علت این آتش‌سوزی‌ها عنوان کرد: ۹۰ درصد از حریق‌های منابع طبیعی منشا انسانی دارند که بخشی از آنها نیز عمدی و به خاطر دلایلی چون اختلافات قومی یا اختلاف میان بهره‌برداران دو پلاک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha