بدن شامل سیستم های به هم پیچیده، شبکه ها و ساختارهای به هم پیوسته است و زمانی که مشکلی در قسمتی از بدن رخ دهد، به صوت علایمی در ظاهر نشان می دهد. هرچند گاهی برخی مشکلات و بیماری های مخفی باقی می مانند.

7 نشانه عجیب ابتلا به انواع بیماری ها را نادیده نگیرید!

سلامت نیوز:بدن شامل سیستم های به هم پیچیده، شبکه ها و ساختارهای به هم پیوسته است و زمانی که مشکلی در قسمتی از بدن رخ دهد، به صوت علایمی در ظاهر نشان می دهد. هرچند گاهی برخی مشکلات و بیماری های مخفی باقی می مانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت در اینجا به چند علامت عجیب و غریب که ممکن است نشان دهنده آن باشد که شما از یک بیماری پنهان رنج می برید، اشاره شده است:

تورم پاها: ورم کردن پاها عارضه بسیار شایعی است که بعد از تشخیص حتما باید علت آن بررسی شود. ورم واقعی به دلیل تجمع مایع اضافی در بافت‌های زیر پوست ایجاد می ‌شود. کم کاری تیروئید یکی از علل تورم پاها و اندام تحتانی است و البته بیماری های شدید تیروئید حتما علامت های بجز ورم پاها نیز دارد.

انگشت ماشه ای: انگشت ماشه ‌ای یک حالت دردناک است که باعث می‌ شود انگشت ‌ها یا انگشت شست هنگام خم شدن بگیرد یا قفل شود. انگشت ماشه‌ ای می‌ تواند از تکرار یک حرکت یا استفاده قوی از انگشت یا شست ناشی شود. آرتریت روماتوئید، نقرس و دیابت نیز می ‌توانند باعث ایجاد این بیماری شوند. انگشت ماشه‌ ای در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است و اغلب در افراد با سن 40 تا 60 سال اتفاق می‌ افتد.

هوس خوردن یخ: این حالت به معنای ابتلا به فقر آهن است. افرادی که از کمبود جدی آهن رنج می برند، تمایل زیادی برای خوردن یخ، کاغذ یا خاک دارند. بهترین راه برای رفع کمبود آهن، اضافه کردن مواد غنی از آهن مانند گوشت قرمز، سبزیجات برگ سبز غلات غنی شده با آهن به رژیم غذایی است. مصرف ویتامین ث همراه با آهن، جذب آن را در بدن بیشتر می کند.

چین و چروک های عجیب و غریب در نقاط مختلف بدن: برخی از چین و چروک ها در بدن هیچ ارتباطی با افزایش سن ندارند و مطالعات نشان داده بسیاری از این چین و چروک ها در مناطقی از بدن مانند بازوها، که هیچ تماسی با نور خورشید ندارند، نشان دهنده ابتلا به فشار خون بالا است. اگر این علامت را در بدن دارید با پزشک تان در مورد کاهش میزان نمک و راه های کنترل فشار خون مشورت کنید.

بوی بد دهان: این علامت می تواند نشانه ای از ابتلا به التهاب لثه باشد. التهاب لثه در صورت عدم درمان به بیماری های لثه و در نهایت از دست دادن دندان ها منجر می شود.

تیره شدن رنگ ادرار: یک علت مشخص برای تیره شدن رنگ ادرار، کم آبی بدن است. اما علت دیگر آن می تواند وجود خون در ادرار نیز باشد. عفونت ادراری، ورزش شدید، سنگ مثانه یا سنگ کلیه، بیماری ‌های کلیوی و گاهی سرطان‌ های کلیه یا مثانه از علل بروز چنین حالتی هستند.

نفخ دائمی: اگرچه هضم برخی مواد غذایی دشوار است اما اگر احساس نفخ همیشگی باشد، نشان دهنده ابتلا به یک حساسیت یا آلرژی غذایی است و نیاز به مراجعه به پزشک دارد. نفخ مشکلی است که علت آن در برخی موارد ناشناخته است که در چنین مواردی درمان آن نیز به سادگی ممکن نخواهد بود.

منبع:redbook



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha