مسئول کارگروه ناشنوایان در سازمان بهزیستی گفت: برای نخستین بار طرحی با عنوان در دست قرار دادن رابط ناشنوا برای ضروریات در استان خراسان رضوی اجرا شد و در صورت همکاری تشکل های مردمی این طرح در سایر استان های کشور نیز به اجرا درمی آید.

نخستین بار طرح رابط ناشنوا در کشور اجرا شد

سلامت نیوز:  مسئول کارگروه ناشنوایان در سازمان بهزیستی گفت: برای نخستین بار طرحی با عنوان در دست قرار دادن رابط ناشنوا برای ضروریات در استان خراسان رضوی اجرا شد و در صورت همکاری تشکل های مردمی این طرح در سایر استان های کشور نیز به اجرا درمی آید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«رابط ناشنوا شخصی است که می تواند زبان اشاره ویژه ناشنوایان را برای افراد شنوا ترجمه کرده و منظور ناشنوا را به روشنی بیان کند و گفته های افراد شنوا را نیز برای افراد ناشنوا با زبان اشاره نمایش دهد.»


رضا غلامی سلطان مرادی  افزود: این طرح فقط برای موارد ضروری ناشنوایان استفاده می شود به این معنی که اگر یک ناشنوا بخواهد به دادگاه یا بیمارستان یا ادارات برق، آب یا گاز برود ، می تواند با یک تلفن، یک رابط درخواست کند و فرد رابط نیز فورا خودش را به آن محل برساند.


وی خاطرنشان کرد : رابطان ناشنوا همواره آنلاین هستند ؛ این طرح با همکاری تشکل های ناشنوایان اجرا شده و خدمات ارائه شده آن نیز رایگان است.


غلامی ادامه داد: این طرح را به سایر استان های کشور ارسال کردیم و به آنها نیز گفته ایم که اعتبار اجرای این طرح را نیز از محل های گوناگون مانند مشارکت های مردمی، خودشان تامین کنند چراکه چون منابع استخدامی سازمان بهزیستی محدود است ناگزیر به استفاده از اینگونه طرح ها هستیم.


 هم اکنون 170 هزار ناشنوای شدید یا مطلق تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha