در واپسین روزهای آذرماه امسال در روستای طزرک شهر شال از توابع استان قزوین، جنایتی هولناک اتفاق افتاد؛ خبری که در زمان وقوعش در هیچ رسانه‌ای منعکس نشد و تا این لحظه از سوی خانواده مقتول سر‌بسته مانده است. پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آن اتفاق، منبعی محلی در قزوین به خبرنگار «جهان صنعت» خبر این حادثه را می‌دهد و در تماس و پیگیری‌هایی که با وکیل خانواده مقتول داشتیم، پرده از جزییات این قتل برداشته شد.

حمیرا در آتش سوخت!

سلامت نیوز: در واپسین روزهای آذرماه امسال در روستای طزرک شهر شال از توابع استان قزوین، جنایتی هولناک اتفاق افتاد؛ خبری که در زمان وقوعش در هیچ رسانه‌ای منعکس نشد و تا این لحظه از سوی خانواده مقتول سر‌بسته مانده است. پس از گذشت نزدیک به دو ماه از آن اتفاق، منبعی محلی در قزوین به خبرنگار «جهان صنعت» خبر این حادثه را می‌دهد و در تماس و پیگیری‌هایی که با وکیل خانواده مقتول داشتیم، پرده از جزییات این قتل برداشته شد.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جهان صنعت در ادامه می نویسد: محمدعلی نصیری می‌گوید: «در تاریخ 27 آذرماه امسال و ساعت 5 عصر، تماسی با اورژانس روستای شال گرفته می‌شود و کسی از پشت تلفن می‌گوید همسرش در حمام دچار سوختگی شده و ظاهرا فوت کرده است. آمبولانس به همراه آتش‌نشانی و قاضی کشیک دادگستری قزوین برای بررسی وضعیت محل حادثه به منزل مقتول می‌روند و با جسد کاملا سوخته زنی جوان مواجه می‌شوند. شوهر مقتول در لحظات اولیه و با کمال خونسردی می‌گوید همسرش در حمام بوده و بر اثر واژگون شدن گاز پیک‌نیکی داخل حمام، آتش به لباس‌های موجود در حمام سرایت کرده، گسترش یافته و در نهایت همسرش در آتش سوخته! با اظهارات مشکوک این مرد و شواهدی که در صحنه وجود داشت، قاضی حکم به بازداشت موقت وی می‌دهد تا تحقیقاتی کامل انجام شود.»‌


وکیل خانواده مقتول در ادامه به ما گفت که برادر این مرد هم در گفت‌وگو با مقامات انتظامی این‌طور وانمود کرد که در حال رفتن به صحرا برای چرای گوسفندان بوده و با دود و آتش زیاد در خانه برادرش مواجه می‌شود. بنا به ادعای وی، پس از رسیدن به خانه برادرش با جسم سوخته زن برادرش مواجه می‌شود و با برادرش تماس می‌گیرد. مقامات انتظامی و قضایی شهرستان قزوین در عرض 72 ساعت، این فرد را مورد بازجویی فنی شدید و بی‌وقفه قرار می‌دهند تا در روز سوم زبان به بیان حقایق باز کند.

محمدعلی نصیری این‌طور بیان می‌کند: «او به پلیس گفت که در طول چند ماه قبل از این حادثه، درگیری و نزاع زیادی با حمیرا داشته و چند بار هم تصمیم به جدایی گرفته بودند که به خاطر بچه‌هایشان منصرف شدند. این زوج دو فرزند دو و پنج ساله دارند. مرتضی در بازجویی‌هایش اعتراف کرد که چندین بار هم به شدت حمیرا را مورد ضرب و شتم قرار داده و روز حادثه با نقشه قبلی قصد قتل همسرش را داشته است. او زنش را به داخل حمام کشانده، به سمت او حمله‌ور شده و با دو دستش سعی می‌کند او را خفه کند. حمیرا بی‌جان می‌شود و به کف حمام می‌افتد، اما شوهر بی‌رحم برای اطمینان بیشتر از مرگ حمیرا طنابی می‌آورد و کورسوی امید زنده ماندن حمیرا را هم از بین می‌برد. پس از لحظاتی که قاتل از مرگ زنش اطمینان یافت، مضطرب می‌شود و با دیدن آثار کبودی روی بدن حمیرا به فکر سوزاندن بدن همسرش می‌افتد تا کسی هم به او شک نکند. در همین حین بود که برادر چوپانش سر می‌رسد. برادر به محض دیدن جسد حمیرا می‌گوید که باید با اورژانس تماس بگیرند و شاید هنوز جانی در بدنش باقی مانده باشد‌ اما قاتل به برادر می‌گوید که خودش با اورژانس تماس خواهد گرفت و به او اطمینان خاطر می‌دهد و وی را از خانه بیرون می‌کند. سپس به سراغ بنزین می‌رود، دو لیتر روی بدن حمیرا، از ناحیه کمر به بالا می‌ریزد و نصف بدن مقتول به طور صددرصد می‌سوزد و متاسفانه چیزی باقی نمی‌ماند.»‌


حالا قاتل نادم و پشیمان است و حتی گفته قصد داشته خودش را در زندان بکشد‌ اما به خاطر فرزندانش منصرف شده. او هنوز از بخشیده شدن از طرف پدر و مادر حمیرا امید دارد‌ اما به گفته وکیل‌شان آنها مصمم هستند مرتضی جزای کارش را ببیند.

نصیری می‌گوید: هنوز جواب قطعی پزشکی‌قانونی در مورد اعتراف قاتل نیامده و جلسه دادگاه قضایی استان قزوین برای صدور رای هم برگزار نشده، اما با جزییاتی که بیان شده می‌توان حدس زد که چه سرانجامی در انتظار فرد جنایتکار است. موضوع دیگری که یکی از منابع محلی در آن روستا گفت این بود که قاتل در بازجویی‌هایش ادعا کرده حمیرا باردار بوده و اصلا دلیل تصمیم او به قتل این بوده که آن بچه را فرزند خودش نمی‌دانسته و بر سر همین موضوع با مقتول درگیر شده است! وکیل خانواده حمیرا این ادعا را به شدت تکذیب کرده و دلیلش را هم نظر پزشکی‌قانونی عنوان کرده است: «پس از مطرح شدن چنین ادعایی پزشکی‌قانونی با بررسی کامل تایید کرد که حمیرا باردار نبوده و به نظر می‌رسد چنین ادعایی فقط به خاطر فرار قاتل از اعدام بوده باشد.»‌


صحبت‌های این وکیل در این لحظه به پایان می‌رسد. حال فقط می‌توان به انتظار تشکیل دادگاه نشست و دید قضات دادگاه جنایی چه تصمیمی می‌گیرند. پرسشی که برای هر مخاطبی ممکن است ایجاد شود این است که چه انگیزه و اتفاقی باعث می‌شود فردی دست به چنین عمل دردناکی بزند؟ باید منتظر پاسخ آن در دادگاه دفاعیه ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha