سرپرست اورژانس کشور بعد از ظهر امروز با دعوت شورای شهر تهران برای پاسخگویی درباره حادثه پلاسکو به این شورا واقع در خیابان بهشت پایتخت می‌رود.

پلاسکو پای سرپرست اورژانس را به بهشت کشاند

سلامت نیوز: سرپرست اورژانس کشور بعد از ظهر امروز با دعوت شورای شهر تهران برای پاسخگویی درباره حادثه پلاسکو به این شورا واقع در خیابان بهشت پایتخت می‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، پیرحسین کولیوند عصر امروز برای پاسخگویی درباره اقدامات انجام شده در حادثه پلاسکو در شورای شهر تهران حاضر می‌شود و ضمن ارائه گزارشی درباره این حادثه به پرسش‌های اعضای شورای شهر پاسخ می‌دهد.


ساختمان 17 طبقه و 54 ساله پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران، ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، 30 دی،‌ طعمه حریق شد. در این حادثه 16 آ‌تش نشان و چهار نفر از کسبه این ساختمان جان خود را از دست دادند.
بر اساس آخرین گزارش اورژانس کشور، در این حادثه در مجموع حدود 197 مصدوم شدند که از این تعداد 152 نفر در محل به صورت سرپایی مداوا شدند و 45 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.


سرپرست اورژانس کشور پیش از این در پاسخ به پرسش خبرنگار ما  گفته بود: هیچ کمبودی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی در خدمت رسانی به آسیب دیدگان و مصدومان حادثه پلاسکو نداشتیم.


آواربرداری ساختمان پلاسکو حدود یک هفته طول کشید و انبوه آوارهای این ساختمان به زمینی در منطقه 12 تهران در حوالی محله هرندی در خیابان بهشت منتقل شده است که نگرانی هایی درباره تبعات زیست محیطی این نخاله ها وجود دارد.


بعد از آواربرداری ساختمان پلاسکو که با تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی انجام شد، رئیس جمهوری طی حکمی به تاریخ 9 بهمن، هیئت ویژه بررسی حادثه پلاسکو را متشکل از 10 نفر از صاحبنظران و دانشگاهیان مرتبط به ریاست محمد تقی احمدی،رئیس دانشگاه تربیت مدرس تشکیل داد.


این هیئت موظف است، علل و عوامل آتش سوزی حادثه پلاسکو را بررسی کند و طی دو ماه در فروردین 96 گزارش ملی درباره این نوع حوادث ارائه کند. کیفیت هماهنگی دستگاه‌های مسئول در مدیریت بحران، نحوه مدیریت محیطی حادثه، اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم و راه‌های پیشگیری از تکرار این نوع حوادث از جمله مواردی است که مسئولیت بررسی و ارائه گزارش آن به این هیئت واگذار شده است.


هفته گذشته نیز محمد باقر قالیباف شهردار تهران، برای پاسخگویی درباره حادثه پلاسکو در شورای شهر تهران حاضر شد و به پرسش‌های اعضای شورای شهر پاسخ داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha