سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 206254

هواشناسی مازندران روز سه شنبه نسبت به کاهش دمای هوا و احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان ها ، طوفانی شدن دریای خزر و مسدود شدن محورهای کوهستانی بر اثر بارش سنگین برف در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.

موج جدید سرما و یخبندان در راه مازندران

سلامت نیوز: هواشناسی مازندران روز سه شنبه نسبت به کاهش دمای هوا و احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان ها ، طوفانی شدن دریای خزر و مسدود شدن محورهای کوهستانی بر اثر بارش سنگین برف در روزهای پایانی هفته جاری هشدار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که با نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از چهارشنبه شب ، شهروندان استان شاهد بارش باران و برف ، وزش باد ، مواج شدن دریا و رعد و برق خواهند بود.


هواشناسی مازندران در اخطاریه ای که به همین منظور صادر کرد ، هشدار داد که از روز پنجشنبه هفته جاری بارش باران در مناطق جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها فراگیر می شود که با کاهش دمای هوا و ورزش شدید باد همراه خواهد بود.
بنابر این گزارش ، از روز جمعه بارش باران و برف در مناطق ساحلی و جلگه ای و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها همراه با کاهش شدید دما و وزش باد شدت می گیرد.


** طوفانی شدن دریای خزر
هواشناسی مازندران همچنین از طوفانی شدن دریای خزر در این مدت خبر داد و از صیادان خواست که به دریا نروند.
مازندران 338 کیلومتر ساحل دریای خزر را در اختیار دارد و هم اکنون علاوه بر 44 فروند قایق صید کیلکا ، چهار هزار و 200 ماهیگیر نیز مشغول صید ماهیان استخوانی در این محدوده هستند.
بر اساس این گزارش ، بارش برف و باران و کاهش دمای هوا سبب لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای شده و احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی استان وجود دارد .350کیلومتر از راههای مازندران کوهستانی است.


** یخبندان ، سوغات میهمانی 48 ساعته سامانه بارشی
هواشناسی مازندران در اخطاریه خود پیش بینی کرده است که همزمان با خروج سامانه سرد و بارشی ، مناطق جلگه ای استان هم شاهد یخبندان خواهد بود.
سامانه بارشی به تدریج از جمعه شب مازندران را ترک می کند و دمای هوا برای صبح روز شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهرهای جلگه ای استان به 2 درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می یابد.
دمای هوا در مناطق کوهستانی مازندران مانند بلده نور ، آلاشت و سیاه بیشه با ورود و خروج این سامانه سرد و بارشی به 18 درجه سانتی گراد زیر صفر خواهد رسید.


** آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان
مدیریت بحران مازندران هم امروز با حضور معاون عمرانی استانداری و مدیران مدیریت بحران ، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، گاز ، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر برای آمادگی در برابر موج جدید سرما تشکیل جلسه داد.
در این جلسه مقرر شد که از عصر فردا چهارشنبه به علت بارش برف سنگین در محورهای کوهستانی مازندران ، ادارات کل راهداری و شهرسازی و شرکت گاز در آمادگی کامل باشند .
قرار شد در این مدت اطلاع رسانی لازم به شهروندان برای صرفه جویی در مصرف گاز و اتخاذ تدابیر لازم از جمله هنگام تردد در جاده ها انجام شود.
سامانه بارشی و سردی که از یکشنبه شب با بارش برف وارد مازندران شد ، از امروز فروکش کرد ولی در کمتر از 24 ساعت ماندگاری در استان سبب مسدود شدن موقت راههای ارتباطی هراز ، کندوان و ساری -سمنان شده بود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha