چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 206327

«امضاجمع‌کردن علیه وزارتخانه، اختلاف انداختن بین پرستار و پزشکه»، «کارانه من بعد از طرح تحول دو‌برابر شده»، «اصلا تو چه کار داری به حقوق پزشک‌ها، باید بگیم حقوق پرستارها کمه» و... اینها تنها بخشی از دیالوگ‌های ۲پرستار در سریال پرستاران بود که در همان ابتدای راه پخش این سریال، باعث اعتراض بخشی از کادر درمان شده است.

پرستاران علیه پرستاران

سلامت نیوز: «امضاجمع‌کردن علیه وزارتخانه، اختلاف انداختن بین پرستار و پزشکه»، «کارانه من بعد از طرح تحول دو‌برابر شده»، «اصلا تو چه کار داری به حقوق پزشک‌ها، باید بگیم حقوق پرستارها کمه» و... اینها تنها بخشی از دیالوگ‌های ۲پرستار در سریال پرستاران بود که در همان ابتدای راه پخش این سریال، باعث اعتراض بخشی از کادر درمان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، پرستاران و تشكل‌های صنفی آنها كه از 2‌ماه قبل به‌دنبال برگزاری تجمعی روبه‌روی وزارت بهداشت بودند و به‌دلیل رخ دادن فاجعه پلاسكو، تجمع خود را به آینده موكول كردند، بار دیگر نسبت به تبعیض بین پرستاران و پزشكان واكنش نشان دادند. البته اعتراضات پرستاران از حدود 2 ماه پیش آغاز شده بود و در مراسم روز پرستار نیز كه اواسط بهمن ماه برگزار شد، به اوج خود رسید و حالا سریال پرستاران دستاویز مجددی برای پیگیری حقوق صنفی پرستاران شد.2نفر از بازیگران این سریال كه در نقش پرستار ظاهر شده‌اند درباره طرح تحول سلامت و كمرنگ شدن نقش پرستاران در آن صحبت كردند. یكی از كاراكترها نقش پرستار ناراضی را بازی كرد و دیگری نیز به سؤالات او درباره حقوق چندمیلیونی پزشكان و اعتراض پزشكان به آن پاسخ داد.

    اعتراض مجدد پرستاران

اگرچه دیالوگ‌های رد و بدل شده در فیلم تاحدی منطقی به‌نظر می‌رسید اما پرستاران به این موضوع واكنش نشان دادند و در فاصله چندساعت از پخش این سریال كه شامگاه دوشنبه پخش شد، گروه‌های تلگرامی بر ضد‌این برنامه درست شد. با این‌حال سازمان نظام پرستاری و مسئولان خانه پرستار كه مدافع حقوق صنفی پرستاران هستند می‌گویند كه فعلا قرار نیست واكنشی نشان بدهند.

محمد شریفی‌مقدم، قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری و دبیركل خانه پرستار با بیان اینكه هنوز برای قضاوت درباره این سریال زود است،گفت: البته در سال‌های گذشته نیز چند سریال تلویزیونی و فیلم‌هایی چون شوكران با اعتراض‌هایی روبه‌رو شد كه به‌نظر ما بجا هم بود اما هم‌اكنون بنا نداریم اعتراض رسمی كنیم و منتظر هستیم تا ببینیم هدف از ساخت چنین سریالی چیست. وی با بیان اینكه امیدواریم مسیری كه انتخاب شده است در راه خدمت به جامعه پزشكی و رفع كدورت‌ها باشد نه اهداف شخصی افزود: نمی‌خواهیم با قضاوت عجولانه این موضوع در اذهان عمومی ایجاد شود كه پرستارها همیشه معترض هستند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری همچنین گفت: به هر حال انتقاد می‌تواند هم سازنده باشد و هم سركوبگر اما نظر ما این است كه از روشی استفاده شود كه جامعه پزشكی را كمتر دچار بحران كند چون این جامعه مستقیما با مردم سرو كار دارد و می‌تواند در اذهان عمومی نیز تأثیر‌گذار باشد.

    پرستاران به وزارت بهداشت اعتماد ندارند

شریفی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنچه محرز است به‌نظر من دلخوری از تبعیضی است كه همواره سیستم پرستاری را رنج داده و می‌دهد؛ این تبعیض بسیار آزاردهنده است و از سویی دیگر هم عدم‌اعتمادی كه جامعه پرستاری به وزارت بهداشت دارد سبب شده خیلی زودتر قضاوت‌ها شكل بگیرد. وی‌ افزود: اگر واكنشی هم از سوی جامعه پرستاران وجود دارد به‌دلیل این است كه شما در هیچ‌كجای دنیا جز ایران كشوری را پیدا نمی‌كنید كه اختلاف دریافتی بین پرستاران و پزشكانش تا این حد ناعادلانه باشد.

دبیركل خانه پرستار در پایان با اشاره به اینكه سؤال جامعه پرستاری از سازندگان این مجموعه تلویزیونی، این است كه مشاور و كارشناس پرستاری شما در ساخت این فیلم چه‌كسی بوده‌است، گفت: قرار است چه چهره‌ای از پرستار را ترسیم كنید؟ آیا تصویری كه در دومین شب از پخش سریال و مقایسه درآمد پرستار با یك پزشك متخصص انجام داده‌اید، منصفانه است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha