پزشک قلابی که به اتهام مشارکت در قتل شبه‌عمد کودک 4 ساله بازداشت شده در خانه‌ای مملو از زباله زندگی‌می‌کرد.

زندگی پزشك قلابی میان زباله‌های اعیانی

سلامت نیوز: پزشک قلابی که به اتهام مشارکت در قتل شبه‌عمد کودک 4 ساله بازداشت شده در خانه‌ای مملو از زباله زندگی‌می‌کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، پزشك قلابی شیشه‌ای كه در یكی از برج‌های منطقه سعادت‌آباد زندگی می‌كرد، بامداد دوشنبه 27 دی ماه پسر چهار ساله‌ای را كه به جای آب شربت متادون خورده بود با تجویز داروی اشتباهی به كام مرگ كشاند. پس از اعلام خبر مرگ پسر چهار ساله، قاضی منافی آذر، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل حادثه به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان داد پدر و مادر پسر چهار ساله كه شایان نام دارد، هر دو معتاد به مواد مخدر هستند. همچنین مشخص شد پدر شایان شربت متادون را داخل بطری آب معدنی ریخته است و روی میز اتاق خواب گذاشته كه ساعت 9 شب شایان اشتباهی به جای آب، مایع داخل آن را خورده است. همچنین مأموران دریافتند خانواده وی به توصیه‌های مرد 36 ساله‌ همسایه‌شان به نام بابك كه مدعی است پزشك است با خود درمانی به مراكز درمانی منتقل نشده است تا اینكه نیمه‌های شب ناگهان حالش بد می‌شود و فوت می‌كند. 

در ادامه، تیم جنایی از پدر شایان و بابك تحقیق كردند. تحقیقات میدانی كارآگاهان نشان داد، بابك اصلاً پزشك نیست، اما وی با جعل شماره نظام پزشكی فرد دیگری كه همنام او است، چندین سال است به طبابت مشغول است و حتی برای ساكنان برج مسكونی و افراد آشنا دارو تجویز می‌كند.  صبح دیروز پدر شایان و پزشك قلابی كه به اتهام مشاركت در قتل شبه عمد پسر چهار ساله بازداشت هستند، برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی منتقل شدند.

پزشك قلابی كه مدعی بود در قتل شبه عمد پسر خردسال بی‌تقصیر است، اتهام جعل و استفاده از شماره نظام پزشكی فرد دیگری را قبول كرد. پدر شایان هم در بازجویی‌ها گفت: من به بابك اعتماد و فكر كردم او واقعاً پزشك است، بنابراین به توصیه او پسرم را به بیمارستان منتقل نكردم.  همچنین در جلسه بازجویی دو نفر از همسایه‌های پزشك قلابی برای شكایت به دادسرا آمده بودند.  یكی از آنها كه مدیر برج محل زندگی پزشك قلابی بود، گفت: ما همه فكر می‌كردیم او پزشك است. او برای همه همسایه‌ها دارو تجویز می‌كرد، اما همه می‌دانستیم كه او معتاد است و در این مدت هم 8 میلیون تومان بابت شارژ محل زندگی‌اش بدهكار است. وی ادامه داد: وقتی او را به اتهام پزشك قلابی و مشاركت در قتل شبه‌عمد دستگیر كردند، همه ما شوكه شدیم. چند روز بعد متوجه بوی تعفنی از خانه‌اش شدیم كه با دستور قضایی در خانه‌اش را گشودیم و مشاهده كردیم محل زندگی‌اش به دپوی زباله‌ها تبدیل شده است. او زباله چند سال را در خانه‌اش نگهداری كرده بود به طوری كه خانه بزرگش تبدیل به زباله‌دانی شده بود. وی ادامه داد: هنگام تمیز كردن خانه‌اش مقداری وسایل قیمتی سرقتی در خانه‌اش پیدا كردیم كه چند سال قبل از برج سرقت شده بود كه الان فهمیدیم پزشك قلابی علاوه بر طبابت سرقت می‌كرده است.  یكی دیگر از همسایه‌های پزشك قلابی گفت: او چند بار برای من آزمایش نوشت و من در درمانگاهی انجام دادم. او خودش را پزشك معرفی می‌كرد و به همین بهانه حدود 2 میلیون تومان از من پول دستی گرفت و پس نداد.
در پایان، قاضی منافی آذر دستور انتشار عكس بدون پوشش پزشك قلابی را برای شناسایی شاكیان احتمالی در روزنامه‌ها صادر كرد.

گفت و گو با متهم:


چقدر سواد داری؟

من مهندسی متالوژی از دانشگاه آزاد یزد دارم.

پس چرا خودت را پزشك معرفی می‌كردی؟

من علاقه زیادی به پزشكی داشتم. پس از اینكه مدرك مهندسی‌ام را گرفتم، پدرم مرا برای گرفتن مدرك پزشكی به كشور مالزی فرستاد و آنجا درس خواندم.

مدرك پزشكی داری؟

من دو سال بیشتر درس نخواندم و بعد به خاطر مشكلی به ایران برگشتم، اما اطلاعات كافی درباره پزشكی دارم.

چه شد كه مدرك پزشكی جعل كردی؟

من اطلاعات پزشكی دارم و دوست داشتم خودم را پزشك معرفی كنم، به همین دلیل برای اینكه دوستانم به من اعتماد كنند مدرك پزشكی جعل كردم.

چطوری جعل كردی ؟

من در سرچ‌های اینترنتی با مشخصات دندانپزشكی كه همنام من بود، روبه‌رو شدم و تصمیم گرفتم مدارك او را جعل كنم.

چه مدتی است با مدرك قلابی طبابت می‌كنی ؟

من اصلاً طبابت نكرده‌ام. فقط برای تعدادی از ساكنان برج كه همسایه من هستند، آزمایش نوشته بودم.

شما برای پسر خردسال دارو تجویز كرده بودی كه باعث مرگ او شد، درست است؟

نه. قبول ندارم. به گفته پدرش او ساعت 9 شب شربت متادون خورده بود و من ساعت 12 شب به خانه آنها آمدم. آنها گفتند كه هرچه خورده بالا آورده است و من هم فقط یك قرص ویتامین به او دادم تا حالش بهتر شود.

اما پدرش گفته به توصیه شما او را به بیمارستان منتقل نكرده است؟

او به من گفت قرص زغال داده‌ام و حالش بهتر شده من هم گفتم حالا كه هر چه خورده بالا آورده است، لازم نیست به بیمارستان منتقل كنید.

درآمد شما از طبابت چقدر بود؟

من اصلاً پولی نمی‌گرفتم.

شما كه معتاد به شیشه هستی خرج زندگی‌ات چطور تأمین می‌شود؟

من مسلط به زبان انگلیسی هستم و چندین سال در آموزشگاه‌ها زبان تدریس می‌كردم تا اینكه پدر و مادرم فوت كردند و به خاطر افسردگی معتاد شدم. آنها ارثیه زیادی برای من گذاشتند و من مشكل مالی ندارم.

برادر و خواهر دیگری نداری؟

نه. یك برادر داشتم كه در سن 17 سالگی در دریا غرق شد.

چرا خانه‌ات را زباله‌دانی كردی؟

من شیشه‌ای بودم و چیزی به خاطر ندارم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha