رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: طبق مطالعات سازمان‌های بین‌المللی هیچ مقاله‌ای در خصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد و همچنین امواج الکترومغناطیسی موبایل نیز در بروز سرطان نقش چندانی ایفا نمی‌کند بلکه استفاده بیش از حد و غیر استاندارد از این امکانات باعث بوجود آمدن سرطان می‌شود.

هیچ مقاله‌ای در خصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد/ نقش امواج الکترومغناطیسی موبایل در ایجاد سرطان

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: طبق مطالعات سازمان‌های بین‌المللی هیچ مقاله‌ای در خصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد و همچنین امواج الکترومغناطیسی موبایل نیز در بروز سرطان نقش چندانی ایفا نمی‌کند بلکه استفاده بیش از حد و غیر استاندارد از این امکانات باعث بوجود آمدن سرطان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری پیشگیری از سرطان درخصوص عوامل مؤثر در بروز سرطان گفت: عوامل روانی نقش بسزایی در بروز سرطان دارند.

وی تصریح کرد: باید به یک نکته مهم توجه داشت که مسائل معنوی نقش مهمی در درمان و بروز سرطان ایفا می‌کند، منظور از معنویات، توکل، صبر، بخشش، ایثار و گذشت است و مطالعات نشان داده است افرادی که از این خلق و خو برخوردارند عمر طولانی‌تری دارند و همچنین درمان موثرتری بر روی آنها صورت می‌گیرد. افراد سالمی که از لحاظ اخلاقی دارای خصوصیات ذکر شده هستند دیرتر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند همچنین  عدم اعتماد به مسئولان به عنوان یکی از بدترین علل در اختلال معنویت انسان، شناخته شده است.

اکبری در ادامه گفت: در مطالعات ما مشخص شده است که اختلال شغل نیز یکی دیگر از عوامل بروز سرطان است و از آنجا که 60 درصد بیماران ما را خانم‌ها و زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند این موضوع برای ما بسیار عجیب بود اما تحقیقات نشان داد که خانم‌های ایرانی بیشتر از طریق بوجود آمدن مشکلات اجتماعی به سرطان مبتلا می‌شوند.

وی در خصوص تاثیر پارازیت‌ها در بوجود آمدن سرطان گفت: طبق مطالعات سازمان‌های بین‌المللی هیچ مقاله‌ای در خصوص سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها وجود ندارد و همچنین امواج الکترومغناطیسی موبایل نیز در بروز سرطان نقش چندانی ایفا نمی‌کند بلکه استفاده بیش از حد و غیر استاندارد از این امکانات باعث بوجود آمدن سرطان می‌شود.

وی در خصوص روش‌های درمانی سرطان توضیح داد: بزرگترین بار مالی که برای درمان سرطان به ما تحمیل می‌شود، بار دارویی است در حالی که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست و مصرف منطقی دارو برای آنها بسیار مهم است که متاسفانه این موضوع در کشور ما رعایت نمی‌شود. این در حالی است که بیشتر داروهای بیماران سرطانی از خارج از کشور وارد می‌شود.

اکبری ادامه داد: یکی از مسائل مهم در درمان بیماران عفونی، مقاومت به درمان آنتی‌بیوتیکی است به این دلیل که افراد به صورت خودسرانه دارو مصرف کرده‌اند و پزشکان را در پروسه درمان با مشکل مواجه می‌کنند. اگر برای درمان سرطان نیز مصرف منطقی داروها مورد توجه قرار نگیرد، مقاومت به درمان در داروهای شیمیایی نیز بوجود خواهد آمد لذا لازم است در این زمینه استانداردسازی و کنترل لازم انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: کشور ما در زمینه درمان از طریق رادیوتراپی شرایط خوبی ندارد و این موضوع در حالی است که 40 درصد درمان‌ها در سراسر جهان توسط رادیوتراپی به همراه جراحی، 49 درصد درمان‌ها فقط با جراحی و 11 درصد با شیمی‌درمانی انجام می‌شود. اما متاسفانه در کشور ما هزینه‌های زیادی صرف شیمی‌درمانی می‌شود و برای تراپی حرمت چندانی قائل نشدیم که لازم است سرمایه‌گذاری در این خصوص با کمک خیریه‌ها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha