دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه ضمن اشاره به کارآمدی بالای رادیوتراپی در درمان سرطان تاکید کرد: داروهای شیمی درمانی در بسیاری از موارد حتی باعث طول عمر بیمار نیز نمی‌شوند.

رادیوتراپی 40 درصد در درمان سرطان موثر است

سلامت نیوز:دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه ضمن اشاره به کارآمدی بالای رادیوتراپی در درمان سرطان تاکید کرد: داروهای شیمی درمانی در بسیاری از موارد حتی باعث طول عمر بیمار نیز نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،  دکتر حمیدرضا میرزایی، متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی و دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه، در نشست خبری این کنگره، با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد استفاده از این شیمی درمانی حتی باعث طول عمر بیمار نیز نمی‌شود، بیان کرد: یک دستگاه رادیوتراپی می‌تواند حدود 30 سال، روزانه 100 بیمار را درمان کند. به صورت کلی 40 درصد در درمان بیماری موثر است. این در حالی است که ما هزینه بسیار زیادی را برای داروهای شیمی درمانی می‌دهیم.

وی افزود: تجارتی که پشت صحنه وجود دارد بودجه‌ها را به سمت استفاده بیشتر از داروهای شیمی درمانی می‌برد. اما وزارت بهداشت نیز به این نتیجه رسیده‌ است که برای بهبود این وضعیت، باید مدیریت هر دو نوع درمان، به یک گروه تخصصی سپرده شود. با این کار در قالب یک تیم درمانی همراه با جراح، از هر دو نوع درمان‌ استفاده و از سرگردانی بیمار جلوگیری می‌شود.

دکتر محمد هادی زاده، فوق تخصص جراحی سرطان پستان، نیز در این نشست با تاکید بر اینکه تشخیص زودهنگام این بیماری در مراحل یک و دو باعث کیفیت بهتر درمان، هزینه کمتر و حفظ بیمه می‌شود اظهار کرد: ما حدود 30 تا 35 درصد دیرتر از دنیا این بیماری را تشخیص می‌دهیم. روزانه 30 نفر در کشور به سرطان سینه مبتلا می‌شوند که از این تعداد 10 نفر دیرتر تشخیص داده می‌شوند. اگر یک نفر در روز بیشتر از بیماری خود آگاه شود در کیفیت و هزینه‌های درمان موثر است که در این میان ماماها نیز می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی افزود: در دنیا سن بروز این بیماری حدود 50 سالگی است اما در کشور ما به علت جوانی جمعیت یک دهه جلوتر بروز می‌کند.

دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه در روزهای چهارم تا ششم اسفند ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha