جوانی که با حضور صدها نفر از اهالی یک روستا در روز اجرای حکم قصاصش به طور موقت از قصاص نجات پیدا کرده بود، چهار ساعت مانده به پایان مهلتی که اولیای ‌دم داده بودند و در روز اجرای حکم از سوی پدر مقتول بعد از ١٠ سال بخشیده شد.

سلامت نیوز: جوانی که با حضور صدها نفر از اهالی یک روستا در روز اجرای حکم قصاصش به طور موقت از قصاص نجات پیدا کرده بود، چهار ساعت مانده به پایان مهلتی که اولیای ‌دم داده بودند و در روز اجرای حکم از سوی پدر مقتول بعد از ١٠ سال بخشیده شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این جوان با مهلتی یک‌ماهه از پای چوبه ‌دار کنار رفت، مهلتی که پنجشنبه به پایان می‌رسید و درحالی‌که خانواده متهم به قتل تلاش زیادی برای تأمین دیه درخواستی اولیای‌ دم می‌کردند و ثانیه‌ها برای نجات جان فرزندشان به شماره افتاده بود، پدر مقتول در محل اجرای حکم حاضر شد و به حرمت اهالی روستا و ریش‌سفیدانی که یک ماه پیش از او درخواست بخشش کرده بودند، بدون دریافت دیه درخواستی‌اش اعلام گذشت کرد.
براساس گزارشی که پیش از این در روزنامه «شرق» به چاپ رسیده بود، متهم به قتل در مراسم عروسی با جوانی درگیر شده و در یک نزاع دسته‌جمعی او را به قتل رسانده بود.
یکی از نزدیکان مقتول در مصاحبه‌ای که پیش از این با خبرنگار ما انجام داده بود، گفته بود که دیگر امکان تجدید مهلت برای تأمین پولی که پدر مقتول درخواست کرده است وجود ندارد و این تصمیم‌گیری قطعا تا پایان مهلت یک‌ ماه از سوی خانواده مقتول گرفته خواهد شد. فقط چهار ساعت تا پایان مهلت یک‌ماهه مانده بود و خانواده متهم که بخش زیادی از پول درخواستی اولیای‌ دم را هنوز تأمین نکرده بودند و کاملا ناامید شده بودند، از طریق مسئولان اجرای احکام مشهد متوجه شدند پدر مقتول با حضور در محل اجرای حکم، گذشت خود را اعلام کرده است.
فرصت یک‌ماهه زمانی داده شد که اهالی روستا به صورت خودجوش کمپینی به راه انداختند و برای جلب رضایت اولیای ‌دم شب قبل از اجرای حکم به مقابل خانه پدر مقتول رفتند تا درخواست بخشش کنند اما از آنجا که اولیای ‌دم برای اجرای حکم به مشهد رفته بودند، بنابراین اهالی تصمیم‌ گرفتند با کرایه چند اتوبوس و همچنین استفاده از خودروهای شخصی به محل اجرای حکم بروند. صبح زود وقتی که خانواده مقتول برای اجرای حکم به محل زندان مشهد رفتند، با خیل عظیمی از مردم روستا و ریش‌سفیدان روبه‌رو شدند که برای جلب رضایت آنها به مقابل زندان آمده بودند. به احترام مردم پدر مقتول اعلام کرد یک ماه فرصت می‌دهد تا دیه‌ای که درخواست کرده است، از طرف خانواده متهم به قتل تأمین شود. در این یک ماه خانواده متهم تلاش زیادی کردند اما نتوانستند دیه درخواستی را به طور کامل تأمین کنند. درحالی‌که فرصت داشت به پایان می‌رسید، سرانجام اولیای ‌دم در زندان حاضر شدند و رضایت بدون قید‌و‌شرط خود را اعلام کردند.
با اعلام رضایت و زمانی که اهالی روستا متوجه شدند چنین حرکتی از سوی اولیای ‌دم انجام شده و پدر مقتول به احترام اهالی از خون جوانش گذشته است، اهالی به سمت خانه پدر مقتول حرکت کردند و با خواندن قرآن و دعا برای روح مقتول از پدر او به خاطر این گذشت تشکر کردند.
آنها سپس با نصب پلاکاردهایی مقابل خانه پدر مقتول از وی به خاطر این گذشت تشکر کردند. بعد بر سر مزار مقتول که جوانی ٢٢ساله بود، فاتحه‌خوانی کردند.
برادر متهم به قتل که از این گذشت بسیار خوشحال است، به خبرنگار ما گفت: ما نمی‌دانیم چطور از اولیای‌ دم و البته اهالی روستا و ریش‌سفیدان تشکر کنیم. ١٠ است برادرم در زندان با کابوس اعدام زندگی می‌کند و این وضعیت روحی او را به شدت به‌هم ریخته است. زمانی که او زندانی شد ١٩ساله بود و حالا ٢٩ساله است. امیدوارم خداوند اجر کاری که اولیای ‌دم کردند را به آنها بدهد. از اهالی روستا هم بسیار تشکر می‌کنیم؛ آنها خیلی به ما کمک کردند. برادرم در یک عروسی و در جریان یک درگیری دسته‌جمعی متهم به قتل شد. دادگاه او را مجرم شناخت و ما هم در برابر قانون و اولیای ‌دم گردنمان از مو باریک‌تر است. از آنها به خاطر لطفی که کردند تشکر می‌کنیم. امیدوارم برادرم بعد از بیرون‌آمدن از زندان بتواند این لطف را جبران کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha