پدر 80 ساله من که بیمار شده بود با سرعت رسیدگی اورژانس پیش بیمارستانی و رسیدگی مطلوب پزشکان و استادان در بیمارستان دولتی تهران بعد از 24 ساعت به سلامت و فقط با پرداخت 25 هزار تومان مرخص شد.

سلامت نیوز: پدر 80 ساله من که بیمار شده بود با سرعت رسیدگی اورژانس پیش بیمارستانی و رسیدگی مطلوب پزشکان و استادان در بیمارستان دولتی تهران بعد از 24 ساعت به سلامت و فقط با پرداخت 25 هزار تومان مرخص شد.

به گزارش سلامت نیوز، ایرنا نوشت: حال پدرم بد شد. ساعت 6 صبح با 115 تماس گرفتم در کمتر از سه دقیقه آمبولانس جلوی در خانه بود . 2 نیروی اورژانس بر بالین پدرم آمدند. پس از گرفتن شرح حال از بیمار و هماهنگی با مرکز، پدرم به اورژانس بیمارستان امام(ره) تهران منتقل شد.
کارمندان اورژانس خسته بودند اما بی خوابی در انجام وظیفه و خوش خویی آنان خللی وارد نمی‌کرد. این هفتمین ماموریت آنان در شب گذشته بود.

* پذیرش بیماران در اورژانس 3 برابر ظرفیت
در اورژانس بیمارستان امام(ره)، سه برابر ظرفیت اورژانس مریض پذیرش شده بود. هنگام ورود، یکی از پزشکان جوان دوره عمومی شرح حال می‌گرفت و بر اساس سلسله مراتب دوره‌های پزشکی بررسی ها به رزیدنت‌های سال آخر و در نهایت به استاد ختم می‌شد.
یکی از جاهایی که می‌توان اقوام ایرانی را گرد هم دید همین اورژانس بیمارستان های تهران است. صرف نظر از تعداد اندک مصدومان تصادفات رانندگی، اکثر بیماران ار افراد مسن جامعه بودند سرویس دهی به سالمندان شرایط و سختی‌های خود را دارند.
برخی افراد جامعه بر این باورند که بیمارستان‌های آموزشی مکان مناسبی برای درمان نیست اما برخلاف آن، بیشتر متخصصان بیمارستان‌های آموزشی را محل مناسبی برای درمان بیماران می‌دانند زیرا بیماران زیر نظر بهترین استادان درمان می‌شوند و جدیدترین تجهیزات برای تشخیص به کار گرفته می‌شود و بر اساس آخرین یافته های علمی چرخه درمان ادامه می‌یابد.
ارزان بودن خدمات و کاهش هزینه‌های سلامت نیز یکی از دلایلی است که از خوش بینی به بیمارستان های دولتی کاسته است.
اما در این مراکز درمانی علاوه بر تعهد شغلی پزشکان جوان موضوع ارزیابی عملکرد آنان توسط استاد نیز بر قوت و دقت تشخیص و درمان می‌افزاید، از نگاه فردی بی طرف با این حجم بالای کار و نپرداختن و دیرکرد کارانه‌های کارکنان درمان، رسیدگی به بیماران در حد مطلوبی انجام می‌شود.
هر چند پدرم از ندیدن پزشک خود شاکی بود و اطلاعی نداشت که پرونده‌های بیماران در شبکه الکترونیکی بیمارستان توسط چندین پزشک بررسی می‌شود اما من از روند کار مطلع بودم و با احترام به پرسنل و با درخواست‌های معقول از روند درمان پدرم آگاه می‌شدم.

**با پزشکان مهربان باشیم
پدر 80 ساله من که با برانکارد و توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود پس از 24 ساعت تحت نظر بودن در اورژانس شماره یک بیمارستان امام(ره) و انجام 2 بار آزمایش خون، ادرار و سی تی اسکن سر، سونوگرافی کلیه و مجاری و چندین عکس از سینه و شکم در مجموع با پرداخت 25 هزار تومان ،‌ روی پاهای خود و قدم زنان در حالی که هم از من و هم از کارکنان بیمارستان شاکی بود از بیمارستان مرخص شد.
بعضی وقت‌ها ناسپاسی هم مد می‌شود نمک خوری و نمکدان نشکنی رسم آدمیان نیکو پندار است، ناسپاس نباشیم و با پزشکان و کارکنان بیمارستان ها مهربان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha