شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 206565

کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای استان از شهرستان ورزقان با 29 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.

کاهش دمای ورزقان به 29 درجه زیرصفر

سلامت نیوز: کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای استان از شهرستان ورزقان با 29 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شده است.

به گزارش سلامت نیوز، حسن طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده بیشینه دمای استان از بندرشرفخانه با صفر درجه سانتی گراد گزارش شد.
وی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته کمینه دمای هوای تبریز به 16 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید، گفت: شاهد کاهش 8 درجه ای دمای هوای این شهر نسبت به کمینه دمای 24 ساعت قبل از آن هستیم.
طهماسبی با اعلام اینکه بیشترین بارش 24 ساعت گذشته از چاراویماق به میزان 8 میلی متر گزارش شده است، گفت: در شرق تبریز هم 5.2 میلی متر بارش ثبت شده است.
وی برای سه روز آینده هوای صاف تا کمی ابری، وزش باد ملایم و در برخی نواحی غبار محلی و مه رقیق پیش بینی کرد و افزود: افزایش تدریجی دمای هوا به ویژه در طول روز انتظار می رود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از روز چهارشنبه موج بارشی دیگری کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: دامنه فعالیت این موجب در استان آذربایجان شرقی ضعیف خواهد بود.
در زمان حاضر بارش برف در استان آذربایجان شرقی متوقف شده و کمینه دمای استان مربوط به بستان آباد با 12 درجه سانتی گراد زیرصفر است.
آذربایجان‌شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌ علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند درغرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره‌داغ درشمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال‌شرق استان قرار دارد.
شهرستان ورزقان در 85 کیلومتری شمال تبریز و در منطقه ارسباران واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha