یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

وزیر کار می گوید: تا آنجایی که می‌توانستیم یارانه ثروتمندان را حذف کردیم و تلاش می‌کنیم نظام شناسایی را تقویت و دقت کنیم تا یارانه نیازمندان حذف نشود.

یارانه‌بگیران نیازمند بخوانند!

سلامت نیوز:وزیر کار می گوید: تا آنجایی که می‌توانستیم یارانه ثروتمندان را حذف کردیم و تلاش می‌کنیم نظام شناسایی را تقویت و دقت کنیم تا یارانه نیازمندان حذف نشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علی ربیعی با ابراز تاسف از کسانی که دولت را یارانه قطع کن می‌نامند، گفت: این عناوین برای تاثیرگذاری در شب انتخابات منتشر می‌شود، ولی متاسفانه اینها ملی فکر نمی‌کنند.

وی از شناسایی ۱۰ میلیون خانوار دارای سوء تغذیه و توزیع بسته حمایت غذایی در شب عید خبر داد و گفت: یک مرحله از توزیع بسته غذایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است و بسته دیگر نزدیک شب عید توزیع می‌شود.

وزیر کار توزیع بسته‌های غذایی را فاقد اهداف و اغراض سیاسی دانست و گفت: سالهای قبل هم توزیع بسته‌های غذایی صورت می‌گرفت و شخص دکتر روحانی اهل اجماع است و کاری را جهت نفع شخصی و بدون رضای خدا انجام نمی‌دهد.

ربیعی از افزایش نرخ مشارکت بانوان در اشتغال خبر داد و با اشاره به روند تغییرات جمعیت فعال و غیرفعال و نرخ مشارکت گفت: هم اکنون نرخ مشارکت نیروی کار به ۴۰.۴ رسیده و جمعیت فعال ۲۶ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر است.

به گفته وی علاوه بر فارغ التحصیلان، سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند.

ربیعی با بیان اینکه طی سال ۱۳۹۴ بیش از ۷۰۰ هزار شغل و تا تابستان ۱۳۹۵ هم ۶۳۰ هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: این آمار برابر دفترچه‌های تامین اجتماعی است که ذکر می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سال ۱۳۹۳ هم بیش از ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم و در مجموع میزان ایجاد اشتغال در مقایسه با جمعیت فعال و غیرفعال قابل دفاع است.

وی با اشاره به روند جمعیت فعال، شاغل و بیکار کشور در دهه اخیر گفت: در سال ۱۳۹۲جمعیت فعال ۲۳ میلیون و ۸۳۵ هزار نفر بوده که این رقم در تابستان امسال به ۲۶ میلیون و ۳۶۹ هزار نفر رسیده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود نرخ بیکاری فعلی را ۱۲.۷ درصد ذکر کرد و از ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال آینده خبر داد.

ربیعی با قطعی دانستن ایجاد ۷۰۰ هزار شغل ابراز امیدواری کرد: در حوزه ICT در سال آینده ۱۲۰ هزار شغل به وجود آید و با ۱.۵ میلیارد دلاری که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد هدفگذاری یک میلیون شغل در سال محقق شود.

وی اقتصاد مقاومتی را چراغ راهنمای وزارتخانه متبوع خود دانست و درباره راهبرد کاهش نرخ بیکاری در اقتصاد مقاومتی گفت: با سیاستهای کارای پولی و مالی می‌توان بیکاری را کاهش داد، اما باید با اصلاح سیاست‌های نهادی و ساختاری طرف عرضه و تقاضای کار و تقاضای کل اقتصاد، نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وزیر کار توسعه رسته‌های پر اشتغال منطقه‌ای را یکی از برنامه‌های منطبق با اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سیاست زودبازده در دستور کار ما نیست و برنامه‌های رشد ما در میان مدت و بلند مدت ایجاد شغل می‌کند.

ربیعی همچنین برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و طرح آموزش سیار و توانمند سازی نیروی کار را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امسال آموزش حدود ۲۸۰ هزار نفر را در روستاها هدفگذاری کردیم که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از آموزشها بهره‌مند شده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha