یک پژوهشگر طب سنتی گفت: پسته چاق‌کننده است و باعث رشد اعضای مهم بدن مثل مغز و کلیه می‌شود, قوای جنسی و میل‌ جنسی را تقویت کرده و تولید مایعات جنسی را نیز افزایش می‌دهد.

«پسته» چاق‌کننده و افزاینده میل‌ جنسی است

سلامت نیوز:یک پژوهشگر طب سنتی گفت: پسته چاق‌کننده است و باعث رشد اعضای مهم بدن مثل مغز و کلیه می‌شود, قوای جنسی و میل‌ جنسی را تقویت کرده و تولید مایعات جنسی را نیز افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،؛ مهدی میرغضنفری درباره خواص پسته اظهار کرد: پسته از دیدگاه طب سنتی مزاجش گرم و خشک است, بهترین نوع پسته آن است که دانه بزرگ داشته و پوسته آن نازک و سفید بوده و مغز سبزرنگی داشته باشد.

وی افزود: پسته دارای رطوبت فضلیه (رطوبت مفید برای بدن) است؛ این رطوبت منجربه تولید خون خوب و صالح (خونی که اجزای آن تناسب دارند) می‌‌شود و باعث طول عمر و سلامتی است.

پسته چاق‌کننده و باعث رشد اعضای مهم بدن مثل مغز و کلیه

این پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: پسته چاق‌کننده است و باعث رشد اعضای مهم بدن مثل مغز و کلیه می‌شود, قوای جنسی و میل‌ جنسی را تقویت کرده و تولید مایعات جنسی (منی) را نیز افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نکته جالبی که در مورد پسته گفته شده این است که نه قابض است نه ملین بنابراین برای اکثر افراد با گوارش‌های مختلف، مفید است.

پسته برای برای سردمزاجان مفیدتر است

میرغضنفری یادآور شد: همراه کردن پسته با نمک و تفت دادن آن چه بدون نمک چه با نمک باعث گرم‌تر و خشک‌تر شدن مزاج آن می‌شود لذا برای سردمزاجان مفیدتر بوده اما نباید توسط گرم‌‌مزاجان زیاد مصرف شود.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: بهتر است پسته نیز همانند بادام و گردو و سنجد برای نگهداری در مدت طولانی از پوست خود خارج نشود؛ ماندگاری مغز پسته حدود سه ماه است ولی با استفاده از روش‌های فرآوری (مثلاً خواباندن آن در آبلیمو و سرکه) می‌توان ماندگاری آن را افزایش داد, برای این کار لازم است مغز پسته را به‌مدت کوتاهی (5 تا 10 دقیقه) در آبلیمو یا سرکه غوطه‌ور کرد تا خیس بخورد، سپس مغزها را خارج کرده روی پارچه تمیز در هوای تمیز و در سایه قرار داد تا به‌آرامی خشک شود.

میرغضنفری متذکر شد: این پسته‌ها چون همراه با یک ماده سرد (سرکه) است از شدت حرارتش کاسته شده و خصوصاً برای گرم‌مزاجان مناسب‌تر است و کمتر عارضه می‌دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha