دوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 206714

اندی سندنس در سال ۲۰۰۶ زمانی که ۲۱ سال سن داشت اقدام به خودکشی کرده کرده و با گلوله به صورت خود شلیک کرد که البته از این حادثه زنده ماند اما نیمی از صورتش نابود شد.

عکس/نتایج باورنکردنی یک پیوند کامل صورت

سلامت نیوز:اندی سندنس در سال ۲۰۰۶ زمانی که ۲۱ سال سن داشت اقدام به خودکشی کرده کرده و با گلوله به صورت خود شلیک کرد که البته از این حادثه زنده ماند اما نیمی از صورتش نابود شد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری انلاین، زمانی كه وضعیت او به ثبات رسید، پزشكان كلینیك مایو تلاش كردند صورت او را به بهترین شكل ممكن ترمیم كنند، اما نتوانستند كار زیادی برای استخوان از بین رفته فك، دماغ و دندان‌ها انجام دهند.

براساس گزارش ساینس الرت،در سال 2012 پزشكان كلینیك مایو ایده پیوند صورت را با سندنس در میان گذاشتند و تمامی خطراتی كه ممكن بود به همراه داشته‌باشد را برای اندی برشمردند. پس از تایید نهایی، پزشكان به مدت سه سال به تمرین پرداختند تا خود را برای این جراحی دشوار آماده كنند.

در نهایت، در ژانویه سال 2016 نام اندی به لیست انتظار اهدا كنندگان عضو افزوده شد. فرایند پیدا شدن اهدا كننده معمولا چند سال طول می‌كشد اما در نهایت شگفتی پنج ماه بعد گزینه‌ای برای پیوند صورت برای وی پیدا شد. مردی 21 كه به سر خود شلیك‌كرده بود به عنوان اهدا كننده عضو معرفی شد.

جراحی پیوند 56 ساعت ادامه داشت و 60 پزشك در آن حضور داشتند. تنها یك روز كامل صرف جمع‌آوری استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و بافت پوست از صورت اهدا كننده شد و روز دیگر صرف بازسازی چهره، از چشم به پایین، شد. پیوند دماغ،‌گونه‌ها، دهان، دندان‌ها،‌لب‌ها و چانه فرایندی 32 ساعته بود.

سندنس تا چند هفته اجازه نداشت صورتش را نگاه كند اما زمانی كه برای اولین بار صورت جدیدش را دید، بهت‌زده شد. وی زمانی متوجه شد كه صورتش به حالت عادی بازگشته، كه پسربچه‌ای در آسانسور نگاهی به او انداخت و بدون خیره شدن سرش را چرخاند،‌رویدادی كه تا پیش از جراحی كاملا متفاوت رخ می‌داد. وی به مرور توانایی بویایی، تنفس و بلع را نیز به دست آورده‌است.

پیوند صورت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha