معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق ارزیابی های جهانی، ایران بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است و چند کشور اروپایی این موضوع را مطالعه و تایید کرده اند.

ابتکار: ایران بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است

سلامت نیوز:معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طبق ارزیابی های جهانی، ایران بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است و چند کشور اروپایی این موضوع را مطالعه و تایید کرده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،معصومه ابتکار روز دوشنبه در جریان بازدید از نیروگاه هفت مگاواتی همدان افزود: یکی از دلایل مناسب بودن ایران برای تولید انرژی خورشیدی وجود سرمایه انسانی توانمند است چرا که ایران می تواند بعد از ساخت نیروگاه در ادامه آن را به خوبی مدیریت کند.


معاون رئیس جمهوری بیان کرد: اجرای این طرح موجب شده تنها به یک انرژی نظیر برق و گاز اتکا نشود و تلفات انرژی نیز کاهش یابد.
وی با ابراز امیداری به اینکه بتوان تکنولوژی نیروگاهی را در داخل کشور تامین کرد تا از منبع پاک و پایدار انرژی به بهترین نحو استفاده شود، افزود: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش گازهای گلخانه ای از مزایای ساخت نیروگاه های خورشیدی است.


وی تاکید کرد: علت مهم سرمایه گذاری در این حوزه مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است و توافق پاریس نیز در این زمینه اهمیت بسزایی دارد چراکه ایران همراه با جامعه جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تلاش می کند.


*** سیاست کم کربن با هدف کاهش آلودگی هوا برنامه محوری دولت یازدهم است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان همدان نیز گفت: اجرای سیاست کم کربن با اولویت کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید است.


معصومه ابتکار یادآوری کرد: دولت سیاست کم کربن را تصویب و پیوست برنامه ششم کشور کرده است و این سیاست در راستای کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای باید به صورت جدی دنبال شود.


وی افزود: ایران مزیت های ویژه ای در زمینه انرژی خورشیدی، تابش خورشید و زیرساخت‌ها دارد و همچنین وجود سرمایه انسانی و نیروی تحصیل کرده ایران را به عنوان یکی از فرصت های خوب در عرصه جهانی برای سرمایه گذاری در موضوع انرژی های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی معرفی کرده است.


وی با ذکر اینکه دولت یازدهم حمایت همه جانبه ای از سرمایه گذاری در این حوزه با مصوبات، حمایت ها و ارائه تسهیلات مناسب داشته، اظهار کرد: سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی در بیشتر استان های کشور از جمله استان‌های مرکزی، شرقی، جنوبی و غربی در حال انجام ست.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: انرژی های پاک به خصوص انرژی خورشیدی در کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی نیروگاه ها در شهرهای صنعتی بسیار مؤثر است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: برای انتقال تکنولوژی خورشیدی به نیروگاه ها و حتی ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی نیز برنامه ریزی شده است.
ابتکار افزود: نیروگاه های خورشیدی برای شهرهای کشور بسیار مفید هستند و دولت از افرادی که در این زمینه سرمایه گذاری کنند ضمن تشویق، حمایت می کند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه به منظور شرکت در همایش شهر سبز پایدار با استقبال استاندار وارد همدان شد و پس ازبازدید از نیروگاه های خورشیدی با حضور در گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha