به گفته عضو کارگری شورای عالی کار در جلسه روز گذشته (یکشنبه/1 اسفند) جمعی از اعضای کارگری این شورای عالی با فراکسیون کارگری مجلس بر ضرورت تعیین مزد منطقی متناسب با سبد معیشت تاکید شده‌است.

ضرورت ترمیم مزد کارگران/ شکاف بین درآمد و هزینه‌ باید پُر شود

سلامت نیوز:به گفته عضو کارگری شورای عالی کار در جلسه روز گذشته (یکشنبه/1 اسفند) جمعی از اعضای کارگری این شورای عالی با فراکسیون کارگری مجلس بر ضرورت تعیین مزد منطقی متناسب با سبد معیشت تاکید شده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«علی خدایی» عضو کارگری شورای عالی کار  اظهار داشت: روز گذشته (یکشنبه/1 اسفند) نشست مشترکی میان جمعی از اعضای کارگری شورای عالی کار با اعضای فراکسیون کارگری مجلس در مورد مزد 96 برگزار شد.

این عضو کارگری شورای عالی کار که خود در این جلسه حضور داشت، تصریح کرد:  در  جلسه روز گذشته که در محل کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اعضای فراکسیون کارگری مجلس گفته‌های این روزهای کارگران را در مورد نابرابری میان درآمد و هزینه‌های زندگی تایید کرده و بر ضرورت افزایش معقول دستمزد و جبران شکاف موجود تاکید کردند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در عین حال با نزدیک به واقعیت خواندن اعداد و ارقامی که در روزهای اخیر توسط برخی نمایندگان عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شرایط اقتصادی کارگران مطرح شده است، گفت: مبنای این صحبت‌ها ریشه در واقعیت‌های اقتصاد خانوارهای کارگری دارد اما تا محاسبه سبد معاش کارگران در جلسات کارگروه مزد خاتمه نیافته باشد نمی توان در مورد دقت این اعداد و و ارقام اظهار نظر قطعی کرد.

خدایی با بیان اینکه گنجاندن محاسبات مربوط به سبد معیشت به جبران شکاف مزدی کمک شایانی می‌کند،  یادآور شد:  هم‌اکنون محاسبات مربوط به سبد معیشت با دقت و حساسیت خاصی در جلسات کارگروه مزد با حضور اعضای گروه کارگری، کارفرمایی و دولت در حال انجام است و امیدواریم که با پایان این مذاکرات بتوان از آن در محاسبات مزد سال 96 استفاده موثری را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha