معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: همه مجروحین حوادث ترافیکی به صورت رایگان درمان می‌شوند و در سال 94، 700 هزار پرونده حوادث ترافیکی را به صورت رایگان پوشش دادیم.

حمایت رایگان از همه مجروحین حوادث ترافیکی/ حوادث ترافیکی سومین علت مرگ در کشور

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: همه مجروحین حوادث ترافیکی به صورت رایگان درمان می‌شوند و در سال 94، 700 هزار پرونده حوادث ترافیکی را به صورت رایگان پوشش دادیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت مردان برگزار شد، گفت: در جهان هر 6 ثانیه یک نفر در اثر حادثه فوت می‌کند و مرگ ناشی از حادثه 1.7 برابر مرگ‌های ناشی از ایدز و مالاریا است و می‌توان گفت حوادث مسئول 9 درصد کل مرگ و میرها هستند.

وی افزود: بیش از 50 درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث در سن 15 تا 44 سالگی در کشورهایی با درآمد کم و متوسط اتفاق می‌افتد. در مقایسه‌ای که بین مرگ‌های ناشی از حوادث و سه بیماری عفونی مهم انجام شد حوادث رتبه اول را پیدا کرد.

آقاجانی گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث به حوادث ترافیکی مربوط می‌شود و کمترین مرگ ناشی از حوادث مربوط به جنگ‌ها است؛ مردان دو برابر بیش از زنان به علت حوادث فوت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در مردان مرگ‌های ناشی از حوادث ابتدا به ترافیک و سپس خودکشی مربوط می‌شود و در زنان مرگ‌های ناشی از حوادث به ترافیک و سقوط از بلندی مربوط است. در کشور ما نیز حوادث غیرعمدی 11.5 درصد علت مرگ و میرها هستند و حوادث عمدی 2 درصد این علت‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کشور ما مرگ‌های ناشی از حوادث به ترتیب به ترافیک، تروما، سقوط و سایر علل مربوط است. براساس آمار پزشکی قانونی نیمی از مرگ‌های غیرطبیعی به دلیل حوادث ترافیکی است.

آقاجانی گفت: حوادث ترافیکی علت یک میلیون و 300 هزار فوت در سال است و در سال 2012 نهمین علت مرگ و میر در جهان بوده است. این حوادث ترافیکی در گروه 15 تا 29 سال اهمیت بیشتری می‌یابد و سومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی و مغزی است.

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: در سال 94 براساس آمار پزشکی قانونی بیش از 16 هزار و 500 نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند اما اتفاق بسیار خوب و مهم این است که از سال 85 به بعد شاهد سیر نزولی در مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی هستیم.

وی افزود: هدف سند ملی که به امضای قوای سه‌گانه نیز رسیده است و بزودی منتشر خواهد شد کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی است که در 5 فصل و 8 هدف راهبردی به 64 راهبرد تدوین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: هم اکنون همه مجروحین حوادث ترافیکی تحت حمایت رایگان هستند و در سال 94، 700 هزار پرونده حوادث ترافیکی را به صورت رایگان پوشش داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha