رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تماس تلفنی با وزیر بهداشت عراق، ضمن تشریح تاثیرات منفی توفان‌های گرد و غبار حاصل از کانون‌های موجود در عراق بر ایران، خواستار همکاری کشور همسایه برای رفع این چالش مهم شد.

تماس تلفنی ابتکار با وزیر بهداشت عراق در مورد گرد و غبار

سلامت نیوز:رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تماس تلفنی با وزیر بهداشت عراق، ضمن تشریح تاثیرات منفی توفان‌های گرد و غبار حاصل از کانون‌های موجود در عراق بر ایران، خواستار همکاری کشور همسایه برای رفع این چالش مهم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، معصومه ابتکار با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با «عدلیه حمود» وزیر بهداشت عراق گفت: مهم‌ترین محور این گفتگوی تلفنی، توفان‌های گرد و غبار و ضرورت مهار کانون‌های گرد و غبار عراق به ویژه کانون‌های موثر بر مناطق غربی و جنوبی ایران همچون تالاب‌های مرزی بود.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست،وی افزود: در این گفتگو همچنین ضمن تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو جانبه به ویژه در حوزه محیط زیست، خواستار اجرایی شدن یادداشت‌های همکاری دو کشور در این زمینه شد.

ابتکار ادامه داد: برای وزیر بهداشت عراق برخی از مهمترین اثرات توفان‌‌های گرد و غباری ایجاد شده از کانون‌های عراق همچون توفان روز جمعه 29 بهمن ماه مناطق جنوبی به ویژه خوزستان و شهر اهواز برای مردم را شرح دادم و خاطرنشان کردم که این توفان‌های گرد و غبار چه تاثیراتی بر بخش‌های مختلف همچون سلامت، بهداشت و اقتصاد دارد.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: در این تماس تلفنی بر خواسته به حق دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله جدی دولت عراق با کانون‌های گرد و غبار و برنامه‌ریزی برای مهار آن‌ها تاکید کردم.

به گفته وی، عدلیه حمود،‌ وزیر بهداشت عراق ضمن اعلام آمادگی کشور عراق برای همکاری در این زمینه، برای پیگیری و رسیدگی ویژه به موضوع قول مساعد داده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha