جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد می گویند توقع کارگران از دستمزد سال 96 کمتر از بقیه سال‌ها نیست چرا که «معاش آبرومندانه» و «بدون دغدغه» حق آنهاست.

معاش آبرومندانه حق کارگران /مزد کنونی تنها برای 10 روز زندگی کافی‌است

سلامت نیوز:جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد می گویند توقع کارگران از دستمزد سال 96 کمتر از بقیه سال‌ها نیست چرا که «معاش آبرومندانه» و «بدون دغدغه» حق آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابلنا،جمعی از کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد در تماس تلفنی ، با یادآوری اینکه معاش آبرومندانه و بدون دغدغه حق همه کارگران است، افزودند: دستمزد سال 96 باید به گونه ای تعیین شود که هیچ کارگری احساس نکند که مشکلات او توسط جامعه به دست فراموشی سپرده شده است.

کارگران کشت و صنعت مهاباد در ادامه با اشاره به افزایش  هزینه‌های زندگی و کاهش درآمدهای خود می‌گویند: دستمزد 812 هزار تومانی سال 95 کمکی به بهبود شرایط معیشتی کارگران نکرده است چرا که در بهترین حالت تنها 10 تا 15 روز از هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

آنها افزودند: کارگران در شهر کوچکی مثل مهاباد به فکر تهیه گوشت قرمز کیلویی 40 هزار تومان نیستن اما این انتظار را دارند که بتوانند کالاهایی مثل نان یا میوه و سبزیجات را راحت بخرند.

کارگران کشت و صنعت مهاباد در پایان  با یادآوری اینکه کارگران «بخشی از چرخه تولید» هستند، تاکید کردند که دستمزد باید به گونه‌ای تعیین شود که تنها جانب کارفرمایان در آن گرفته نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha