دیده‌بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) گزارش داد، تروریست‌های داعش که پیش از این سوءاستفاده‌ها و تجاوز آنها علیه زنان ایزدی با مستندات کامل مشخص ثابت شده بود علاوه بر این زنان،‌ زن‌های عرب سنی را نیز مورد تجاوز قرار می‌دهند.

گزارش تکان‌دهنده دیده‌بان حقوق بشر از "زنان قربانی خشونت جنسی" توسط داعش

سلامت نیوز: دیده‌بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) گزارش داد، تروریست‌های داعش که پیش از این سوءاستفاده‌ها و تجاوز آنها علیه زنان ایزدی با مستندات کامل مشخص ثابت شده بود علاوه بر این زنان،‌ زن‌های عرب سنی را نیز مورد تجاوز قرار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی به مستند سازی موارد بازداشت‌های خودسرانه، ضرب و شتم، ازدواج اجباری و تجاوز جنسی از سوی تروریست‌های داعش علیه زنان سنی فرار کرده از شهر حویجه که همچنان در کنترل داعش قرار دارد، پرداخته است.

دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش به شرح سرنوشت یک زن سنی 26 ساله به نام حنان پرداخته که شوهرش در ابتدا از حویجه فرار کرد و پس از آن تروریست‌های داعش او را به همراه زنان دیگری که در حال فرار از این شهر بودند،‌ به اسارت گرفتند.

یکی از تروریست‌های داعش ابتدا به او گفته بود که به علت فرار شوهرش اکنون یک مرتد محسوب می‌شود و باید با رهبر محلی تروریست‌ها ازدواج کند.

زمانی که او این درخواست را رد کرد تروریست‌ها چشم‌هایش را بستند و با کابل او را زده و از یکی از دست‌هایش برای مدتی آویزان کرده و بعد به او تجاوز کردند.

حنان به دیده‌بان حقوق بشر گفت:‌ همان کسی که این حرف‌ها را به من زده بود در مدت یک ماه بعد از آن هر روز و اغلب در مقابل چشم فرزندانم به من تجاوز می‌کرد.

گروه دیده‌بان حقوق بشر گفته که این مساله به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته و تلاش کمی برای رفع نگرانی از بی آبرویی که جلوی شکایت قربانیان را گرفته، انجام شده است.

لانا فاکیه، معاون خاورمیانه در گروه دیده‌بان حقوق بشر نیز گفت: اطلاعات چندانی درباره سوءاستفاده‌های جنسی داعش از زنان عرب سنی که در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می‌کنند، به دست نیامده است.

وی افزود: ما امیدوار هستیم که جامعه بین‌المللی و مقامات محلی تمام تلاششان را برای حمایت مورد نیاز از این قربانیان انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha