پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف میزان اندکی از مشروب الکلی آبجو سیستم عروق بدن را دچار اختلال کرده و موجب نارسایی قلبی می‌شود.

مصرف میزان اندکی مشروبات الکلی موجب نارسایی قلب می‌شود

سلامت نیوز:  پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد مصرف میزان اندکی از مشروب الکلی آبجو سیستم عروق بدن را دچار اختلال کرده و موجب نارسایی قلبی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، مطالعات جدید نشان می‌دهد مصرف میزان اندکی مشروب آبجو در هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش تلگراف، نوشیدن فقط نیمی از یک «پاینت»(pint) مشروب آبجو در هفته شریان‌های بدن را سفت و منقبض می‌کند و افراد را در معرض خطر بیماری‌های قلب یو عروقی قرار می‌دهد.

پژوهشگران در آمریکا نزدیک به 4 هزار نفر را به مدت 25 سال زیر نظر گرفتند و دریافتند که حتی یک مصرف متوسط مشروب الکلی آبجو که معادل نیم‌ لیوان شراب است سیستم گردش خون را پیر و فرسوده می‌کند.

اعتقاد این پژوهشگران بر این است که الکل به فعال‌شدن آنزیمی که روی خاصیت ارتجاعی دیواره شریان‌ها اثر می‌گذارد و با انقباض عروق در سیستم خون رسانی بدن اختلال ایجاد می‌کند.

به گفته «داراگ اونیل»(Darragh ONeill) از دانشگاه کالج لندن، مصرف الکل با درصد بالاتر می‌تواند به تجمع کلاژن بیانجامد که منجر به تشدید سفت‌شدگی شریانی خواهد شد.

این تحقیق که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است می‌افزاید، بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شود که نزدیک به یک‌سوم از مرگ و میرها را شامل می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha