به گفته کارشناسان، بی اعتنایی بیش از حد مردان نسبت به سلامتشان، می تواند عواقب وخیم درازمدت برای آنها داشته باشد.

هشدار برای 10 مخاطره جدی بهداشتی در مردان

سلامت نیوز:به گفته کارشناسان، بی اعتنایی بیش از حد مردان نسبت به سلامتشان، می تواند عواقب وخیم درازمدت برای آنها داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،مردان به طور قابل توجهی نسبت به خطرات ابتلا به سرطان، افسردگی، بیماری های قلبی، و یا حتی بیماری های تنفسی بی اعتنا هستند.

در اینجا 10 مخاطره جدی برای مردان در تمام سنین معرفی شده است:

بیماری های قلبی: بیماری های قلبی در اشکال مختلف عوارض بالقوه کشنده دارند. انجمن قلب آمریکا اعلام کرده که از هر سه مرد بالغ، یک نفر دچار بیماری های قلبی عروقی است. این در حالی است که سکته مغزی ناشی از فشار خون بالا در مردان جوان بسیار شایع شده است.

بیماری مزمن انسدادی ریه و سایر بیماری های تنفسی: بیماری های تنفسی شامل بیماری مزمن انسدادی ریه، سرطان ریه، آمفیزم و ... تهدید کننده حیات هستند. قرار گرفتن در معرض مخاطرات شغلی مانند مواجهه با آزبست و استعمال سیگار، از جمله عوامل خطر ابتلا به این بیماری ها است.

مصرف الکل: با توجه به آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، مردان به میزان بالاتری نسبت به زنان دچار مرگ و میرهای ناشی از مصرف الکل می شوند و موارد بستری آنها در بیمارستان بیشتر است. مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان دهان، گلو، مری، کبد و روده بزرگ را افزایش می دهد ضمن این که با عملکرد بیضه ها و تولید هورمون تداخل دارد و منجر به ناتوانی جنسی و ناباروری در مردان می شود.

افسردگی و خودکشی: محققان موسسه ملی سلامت آمریکا گزارش داده اند که حداقل 6 میلیون مرد در این کشور از اختلالات افسردگی و افکار خودکشی رنج می برند. این موسسه توصیه می کند، ورزش، تعیین اهداف واقع بینانه و جستجوی کمک های حرفه ای برای درمان افسردگی در مردان اهمیت زیادی دارد.

سوانح و حوادث: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گزارش می دهد که آسیب های ناخواسته حوادث رانندگی از علل اصلی مرگ و میر مردان در سال 2006 میلادی بوده است. این در حالی است که مرگ و میر رانندگان مرد بین سنین 15 تا 19 سال در این سال دو برابر بیش از زنان گزارش شد.

بیماری کبدی: کبد نقش مهمی در هضم غذا، جذب مواد مغذی و رهایی بدن از مواد سمی دارد. بیماری های کبدی شامل سیروز، هپاتیت ویروسی، و بیماری های ژنتیکی کبدی بعلاوه سرطان کبد در مردان شیوع بالایی دارد.

دیابت: انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده که مردان مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتر برای ناتوانی جنسی و کاهش سطح تستوسترون هستند که می تواند منجر به افسردگی و یا اضطراب شود. اما این همه ماجرا نیست. دیابت می تواند منجر به آسیب به کلیه، آسیب های عصبی، بیماریهای قلبی، سکته مغزی و حتی مشکلات بینایی گردد.

آنفلوآنزا و ذات الریه: این دو بیماری دو خطر بهداشتی پیشرو برای مردان هستند. مردانی که سیستم ایمنی بدنشان در اثر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه، دیابت، نارسایی احتقانی قلب، کم خونی داسی شکل، ایدز و یا سرطان به خطر بیفتد، بیشتر مستعد ابتلا به این دو بیماری هستند. این در حالی است که واکسیناسیون بر علیه این دو بیماری تا 70 درصد خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد.

سرطان پوست: با توجه به آمارهای بنیاد سرطان در آمریکا، مردان عدم رعایت موارد محافظت در برابر آفتاب و قرار گیری بیشتر در معرض نور خورشید، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند. پوشیدن لباس های آستین بلند، کلاه، استفاده از عینک آفتابی و استفاده از کرم های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی حداقل 30، برای پیشگیری از سرطان به مردان توصیه می شود.

  سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطانها در بین مردان میانسال و سالمند است بگونه ای که در بریتانیا از هر 12 مرد 1 مرد به آن مبتلا می شود. به نظر می رسد سرطان پروستات زمینه ژنتیکی داشته باشد و در صورت مشاهده در یکی از افراد خانواده، سایر اعضا نیز در خطر ابتلا قرار داشته باشند.

www.healthline.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha