معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر در مورد ساختمان‌های بلند مرتبه، مغازه های تخریب شده پلاسکو و.. پاسخ داد.

پاسخ شهرداری به اعتراض مغازه‌های تخریب شده پلاسکو

سلامت نیوز:معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به تذکرات اعضای شورای شهر در مورد ساختمان‌های بلند مرتبه، مغازه های تخریب شده پلاسکو و.. پاسخ داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ناصر امانی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورایاران منطقه یک در جلسه روز گذشته(سه شنبه) شورای شهر تهران مبنی بر ساخت و سازهای برج های بلند مرتبه در کوچه های شش متری، گفت: بر اساس اطلاعات موجود در سیستم شهرسازی شهرداری، سه ساختمان بالای 12 طبقه در گذر شش تا هشت متری، 9 ساختمان بالای 12 طبقه در گذر هشت تا 10 متری و پنج ساختمان بالای 12 طبقه در گذر 10 تا 12 متری در تهران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مجوز ساخت این ساختمان ها قبل از سال 85 صادر شده است، تصریح کرد: در کل 17 ساختمان وجود دارد که در گذر بین شش تا 12 متر ساخته شده است که ساخت تمامی آنها به قبل از سال 85 باز می گردد این در حالی است که 200 برج در تهران وجود دارد که هیچ اطلاعاتی پیرامون آنها موجود نیست.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اینکه به ساختمان‌های بالای 12 طبقه برج گفته می شود، عنوان کرد: عموم برج های بالای 12 طبقه که از سال 85 به بعد مجوز آن صادر شده مربوط به گذر بالای 18 متر است.

امانی با تاکید بر اینکه صدور مجوز برای ساختمان های بالای 12 طبقه در گذرهای زیر 18 متر از سال 85 به بعد به ندرت دیده می شود، خاطر نشان کرد: به تعبیر عضو شورایاری منطقه یک اگر موشک 9 متری به کوچه های شش متری تهران خورده است باید دید که تاریخ آن چه زمانی بوده است!


شهرداری به هیچ سازمانی بدون مصوبه شورای شهر کمک نکرده است
وی با بیان اینکه گفته شد شهرداری به مجموعه هایی خاص کمک میلیاردی می کند، با اظهار تعجب از اینکه اگر مصوبه شورا را اجرا نکنیم باید پاسخگو باشیم،  گفت: ما اگر یک ریال هم به بیرون از شهرداری کمک می کنیم بر اساس مصوبه شورای شهر است و اگر این مصوبات اجرایی هم شود باید پاسخگو باشیم و در ارتباط با مصوبه ای که اجرا می کنیم باید پاسخگو باشیم و باید بگویم  شهرداری به هیچ موسسه و یا سازمانی یک ریال بدون مصوبه شورای شهر و اینکه ردیفی در بودجه داشته باشد کمک نکرده است.

ریزش پلاسکو به دلیل کمبود تجهیزات نبود!/ پاسخ به کسبه مغازه‌های تخریب شده
امانی با بیان اینکه یکی از تذکرات مطرح شده در شورای شهر علت ریزش ساختمان پلاسکو به دلیل کمبود تجهیزات آتش نشانی بود، اظهار کرد: اگر چنین مطلبی صحت دارد پس چرا رئیس جمهور یک کمیته ملی برای دو ماه تشکیل داد تا علل و عوامل فروریختن این ساختمان را بررسی و مشخص کنند؟

وی ادامه داد: اگر به این نتیجه رسیده اید به رئیس جمهور منتقل می کردید تا وی یک کمیته ملی با حضور 10 شخصیت برتر ملی طی دو ماه تشکیل نمی داد تا علل و عوامل ریزش ساختمان را بررسی کنند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه در پاساژ پلاسکو در ضلع شرقی چند مغازه وجود داشت که در جریان امداد رسانی تخریب شد، تصریح کرد: شهردار تهران در روز آخر به شهردار منطقه 12 دستور داد که به طور حتم این چند مغازه بازسازی و نوسازی شود اما در حال حاضر با یک مشکل مواجه هستیم.

امانی با اشاره به اینکه ما با چهار گروه مالک، بنیاد مستضعفان، فردی که سر قفلی را فروخته است و مستاجر مواجه هستیم، عنوان کرد: بدون نظر قوه قضاییه و دادگاه هیچ اقدامی نمی توانیم انجام دهیم چرا که مستاجران معترض هستند که حق دارند، مالک می گوید ملکم خراب شده است، آن شخصی که سرقفلی فروخته مدعی است که دیگر سرقفلی ندارم و از طرفی مالک اصلی بنیاد مستضعفان است حال، ما باید پاسخگوی کدام یک از این افراد باشیم و کدام یک طرف حساب ما است.


وی با بیان اینکه شهردار منطقه 12 با همه این افراد جداگانه جلسه گذاشته است، افزود: در نهایت قرار است با نماینده دادستانی هماهنگ کرده و هر حکمی که قوه قضاییه در این راستا بدهد را اجرا می کنیم.معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مسائل حقوقی این موضوع باید حل شود، عنوان کرد: شهرداری متعهد است که تمام بناها و مغازه های پلاسکو که در امر امدادرسانی تخریب شده است را با هزینه خود بازساری و پس از آن با مالک این موارد را حساب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha