مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابهام در تامین اعتبار پاداش بازنشستگان ۹۵ و ۹۶ از بازنشستگی بیش از ۴۶ هزار نفر در سال آینده خبر داد.

ابهام در تامین اعتبار پاداش بازنشستگان ۹۵ و ۹۶/ بازنشستگی بیش از ۴۶ هزار نفر در سال آینده/۸۰۰ هزار تومان میانگین حقوق سرباز معلمان

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابهام در تامین اعتبار پاداش بازنشستگان ۹۵ و ۹۶ از بازنشستگی بیش از ۴۶ هزار نفر در سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،منصور مجاوری، مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ، درباره وضعیت بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آینده، اظهار داشت: برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، همه ساله ذیل ردیفی این اعتبار در نظر گرفته می‌شود؛ البته برای سایر دستگاه‌ها چون اعداد و ارقام پایین است و تعداد بازنشستگان آنها زیاد نیست، اعتبار آن را در سر جمع بودجه می‌بینند.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این مطلب که ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۵ و در سال آینده بالای ۴۶ هزار نفر بازنشسته خواهند شد، گفت: دولت یک سری سیاست‌هایی را در تبصره‌های بودجه پیش بینی و مشخص کرده که دستگاه‌های اجرایی از کجا تامین منابع کنند تا نسبت به پرداخت پاداش و بازخریدی کارکنان اقدام کنند.

مجاوری با بیان این مطلب که در آموزش و پرورش عملا این اقدامات و برنامه‌ها (تبصره‌ها) امکان‌پذیر نیست و باید ردیف بودجه مشخصی برای این بخش در نظر گرفته شود، گفت: آموزش و پرورش در آبان و آذر که زمان فصل بودجه بود، بودجه مورد نیاز برای پاداش بازنشستگان ۹۵ و ۹۶  را اعلام کرد، اما تا این لحظه در لایحه بودجه این اعتبار پیش بینی نشده است، اما امیدواریم که در  اصلاحیه بودجه که هم اکنون در مجلس مطرح است، پیش بینی شود.

وی همچنین درباره وضعیت حقوق سرباز معلمان و حق التدریس‌ها توضیح داد و گفت: حقوق سرباز معلمان با توجه به به اینکه در مناطق محروم باشند یا نباشند، مجرد یا متاهل باشند، میانگین حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان است که به اضافه بیمه و هزینه‌های خاص، به ۹۰۰ تا ۱ میلیون تومان می‌رسد.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه از محل ۴ هزار میلیارد تومانی که دولت به صورت نقدی و اوراق به آموزش و پرورش داد، توانستیم پرداخت حقوق سرباز معلم را از فرودین تا بهمن داشته باشیم و در اسفند هم مشکلی برای پرداخت حقوق نخواهیم داشت. با این ۴ هزار میلیارد تومان بسیاری از مطالبات ضروری پرداخت شد.

مجاوری همچنین از تخصیص اعتبار دیگری از سوی دولت به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: هفته گذشته دولت تخصیص اعتبار خوبی داد و قرار است؛ سایر پرداخت‌های پرسنلی مانند حقوق حق التدریس‌های آزاد، قراردادی‌ها و ماموریت کارکنان را پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha