چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: 206970

دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهمترین چالش های دنیا است، گفت: سرطان های سینه و روده بزرگ در کشور روبه افزایش است.

سرطان های شایع در ایران

سلامت نیوز:دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهمترین چالش های دنیا است، گفت: سرطان های سینه و روده بزرگ در کشور روبه افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکترحمید رضا میرزایی روز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه این کنگره که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزارشد، افزود:شایع ترین سرطان در زنان سرطان سینه است و سالانه حدود 10 هزار زن ایرانی به این سرطان مبتلا می شوند.


وی کشنده ترین سرطان در بین زنان و مردان ایرانی را سرطان معده اعلام کرد و گفت هرچند سرطان معده از سرطان های شایع در مردان ایرانی است اما پیش بینی می شود که در سال های آینده از شیوع آن درکشور کاسته شود.


وی به عوامل ایجاد سرطان اشاره کرد و گفت عوامل محیطی به خصوص عفونت ها، رعایت نکردن اصول بهداشتی و ژنتیک از جمله عوامل بروز این بیماری است که بسیاری از آنها قابل پیشگری هستند.


وی انتقال دستاوردهای علمی، بیان آخرین یافته ها و تکنیک ها و ارایه تجربیات علمی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام و اظهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین کنگره های بتوان به ارتقا سلامت بیماران کمک کرد.


میرزایی به پیشرفت های علمی در زمینه تشخیص و درمان سرطان ها اشاره کرد و گفت: با برگزاری پنل ها و کارگاه های آموزشی تخصصی در صدد ارایه آخرین پیشرفت ها و تکنیک های نوین تشخیص و درمان هستیم.


وی با اشاره به اینکه در این مراسم 31 سخنرانی ، 7 پنل و 4 کارگاه آموزشی تخصصی برگزار می شود گفت : شیمی درمانی و رادیوتراپی از جمله پنل های این کنگره هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha