وزیر بهداشت درباره نگهداشتن جسد فرد متوفی در بیمارستان‌ به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها از سوی خانواده‌ گفت: کسی حق ندارد که به دلیل نپرداختن هزینه بیمارستان جسد را در آنجا به عنوان گرو نگه دارد و اگر چنین اتفاقی رخ داد مردم حتما با شماره 1590 تماس گیرند.

بیمارستان‌ها حق نگهداشتن جسد به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها را ندارند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت درباره نگهداشتن جسد فرد متوفی در بیمارستان‌ به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ها از سوی خانواده‌ گفت: کسی حق ندارد که به دلیل نپرداختن هزینه بیمارستان جسد را در آنجا به عنوان گرو نگه دارد و اگر چنین اتفاقی رخ داد مردم حتما با شماره 1590 تماس گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سازمان غذا و دارو با حضور در جمع خبرنگاران، همچنین درباره میزان مصرف روغن پالم در کشور و نحوه کنترل آن گفت: مصرف روغن پالم در کشور از طریق تعرفه گذاری آن کنترل می‌شود و سازمان غذا و دارو هم برای استفاده از روغن پالم در فراورده‌ها سقفی را مشخص کرده است که شرکت‌های روغن سازی آن را رعایت می‌کنند.

وی افزود: البته بخشی از سفره غذایی دارای پالم است و این موضوع اشکالی هم ندارد، اما اگر میزانش بیشتر از حد استاندارد شود اشکال دارد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان تکمیل پورتال دارویی کشور گفت: پورتال دارویی در ادامه خدماتی است که با عنوان دولت الکترونیک بیش از 20 سال است که قولش داده می‌شود، البته خوشبختانه ما بخشی از این پورتال را اجرا می‌کنیم و تقریبا کار آن تمام شده است. در عین حال نیاز بود که هماهنگی‌هایی میان وزارت بهداشت و بیمه‌ها در این زمینه انجام شود که خوشبختانه این کار انجام شد و طبق قولی که به من داده شده، حداکثر تا اردیبهشت ماه سال آینده شاهد خواهیم بود که خدمات از داروخانه به بعد کاملا الکترونیکی می‌شود. بنابراین به لحظه می‌توانیم آمار مصرف دارویی کشور و شیوع برخی بیماری‌ها را داشته باشیم. همچنین از این طریق می‌توانیم بفهمیم که هزینه‌هایمان در کدام بخش‌ها بیشتر است و این پورتال در سیاستگذاری بیمه‌ها برای پوشش اقلام دارویی نیز حائز اهمیت است. از طرفی مردم هم از اصالت داروها مطمئن شده و از قاچاق جلوگیری می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری درباره جلسه این وزارتخانه با صنوف نانوایان و شیرینی‌پزان، گفت: یکی از کارهایی که باید سازمان ملی استاندارد انجام دهد، برگزاری جلسه با صنوف مختلف است؛ چرا که مشکلات آنها باید شنیده شود. ما نیز با صنف نانوایان جلسه‌ای داشتیم و شکایت‌هایشان را در حوزه کیفیت گندم، آرد و دستمزدها شنیدیم و امیدواریم خواسته‌های آنها عملی شود. در عین حال قرار بود جلساتی را هم با صنف شیرینی‌پزان داشته باشیم که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: فکر می‌کنم ایجاد معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت اتفاق خوبی بود؛ چرا که این فرصت را فراهم می‌کند تا با کسانی که مستقیما در حوزه غذایی و آشامیدنی اثرگذارند، از نزدیک صحبت کنیم و امیدواریم این جلسات نمایشی نباشند.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح واگذاری شرکت‌های دارویی به بخش خصوصی گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم، اما ما در طول 30 سال گذشته در مذمت تصدی گری دولت بسیار شنیده‌ایم اما عمل کردن به آن را کمتر دیده‌ایم و بیشتر به سمت شبه دولتی کردن رفته‌ایم. در عین حال در بسیاری از حوزه‌ها به اقتصاد آزاد هم اعتقاد نداریم و حرفش را می‌زنیم. متاسفانه دولت در حوزه دارویی در همه بخش‌ها دخالت می‌کند و به همین دلیل بخش خصوصی نمی‌تواند خوب رشد کند؛ به خصوص وقتی که مستقیما در قیمت دخالت می‌کنیم و به صنعت فشار می‌آوریم. بنابراین با این کارها بخش خصوصی جرأت سرمایه گذاری پیدا نمی‌کند. ما باید برای این کارها مدل اقتصادی داشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha