مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی درنظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می شود.

تکلیف دولت در پرداخت سالانه ۱۰ درصد از بدهی‌ به تامین اجتماعی

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در برنامه ششم توسعه برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی درنظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید تقی نوربخش در همایش سراسری مدیران کارگزاری های رسمی این سازمان گفت: تأمین اجتماعی سازمانی بزرگ و خدوم است که نقش کلیدی در تأمین معیشت و امنیت خاطر اقشارتحت پوشش دارد و بدون اتکا به منابع دولتی خدمات گسترده ای را به جامعه بزرگ تحت پوشش ارائه می دهد.

وی افزود: با توجه به سیر تکوینی سازمان تأمین اجتماعی شاهد افزایش تعداد مستمری بگیران و به دنبال آن افزایش هزینه های این سازمان هستیم و این سیر در سالهای گذشته با اقدامات نامناسب و تصمیمات نادرستی که اتخاذ شده تشدید شده است.

نوربخش ادامه داد: اگر سازمان تأمین اجتماعی سیر طبیعی خود را طی کرده بود امروز بایستی تعداد مستمری بگیران آن بین یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا ٢ میلیون نفر بود اما در حال حاضر تعداد مستمری بگیران این سازمان نزدیک به ٣ میلیون نفر است که این وضعیت نتیجه قوانین متعددی است که به تصویب رسیده و تکالیفی را بدون در نظر گرفتن منبع برای این سازمان ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سالهای اخیر و در دولت تدبیر وامید این سیر تخریبی متوقف شده و در این مدت تعهدی بدون در نظر گرفتن منبع به سازمان تأمین اجتماعی محول نشده است.

وی افزود: همچنین در برنامه ششم توسعه نیز برای دریافت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت، راهکار اصولی درنظر گرفته شده است و هر سال حداقل ١٠ درصد از بدهی دولت پرداخت می شود. طلیعه این برنامه نیز در سال ٩٦ مشخص می شود.

نوربخش با بیان اینکه اقدامات اساسی و زیربنایی برای ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی انجام گرفته است، اظهار داشت: حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی این سازمان از جمله اقداماتی است که در راستای بهبود و ارتقاء خدمات به جامعه تحت پوشش و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه به مرحله اجرا رسیده و تا پایان سال در مراکز درمانی تأمین اجتماعی سراسر کشور انجام می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فعالیت های مذکور، نتیجه اقداماتی است که برای خروج این سازمان از حاشیه ها انجام شد و به تصدیق نهادهای نظارتی، امروز این سازمان در مسیر صحیح خدمت به جامعه در حال فعالیت است.

نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی امروز یک سازمان پیشرو در خدمت به مردم است و در چنین سازمانی بایستی روال سنتی فعالیتها اصلاح شود و برون سپاری و همچنین استفاده حداکثری از فن آوری اطلاعات در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: واگذاری امور و برون سپاری در سازمان تأمین اجتماعی همراه با نظارت دقیق و پایش عملکرد کارگزاری ها انجام  می گیرد و صلاحیت حرفه ای و اخلاقی در واگذاری ها همواره مورد توجه است.

نوربخش افزود: بر اساس این رویکرد محدودیت هایی که در رابطه با فعالیت کارگزاری ها وجود داشت برطرف شده و در سالهای اخیر همواره اختیارات و خدمات جدیدی به کارگزاری ها محول شده است.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است و کارگزاری ها نیز بخشی از این خانواده بزرگ هستند که برای گسترش فعالیت آنها و ارتقاء خدمت رسانی به جامعه هدف از طریق کارگزاری ها برنامه اصولی در سازمان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: کارگزاری ها برای خدمت رسانی به مردم باید اختیارات کافی داشته باشند و دسترسی کافی مخاطبان و آموزش کارگزاری ها و تبادل اطلاعات با آنان نیز همواره باید مورد توجه سازمان تأمین اجتماعی باشد.

نوربخش گفت: کارگزاری های تأمین اجتماعی نهادهایی مستقل هستند و این سازمان در مدیریت این مجموعه ها مداخله ای ندارد و تنها بر عملکرد صحیح آنان نظارت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha