در پی انتشار اخباری مبنی بر ترخیص نوزادی که در بیمارستان دچار سوختگی شده بود، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، توضیحاتی را ارائه کرد.

واکنش رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی به اخبار ترخیص نوزادی که دچار سوختگی شده بود

سلامت نیوز: در پی انتشار اخباری مبنی بر ترخیص نوزادی که در بیمارستان دچار سوختگی شده بود، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ۲۸ روز پیش یعنی روز ششم بهمن‌ماه مادر این نوزاد دچار مسمومیت حاملگی شده و جنین نیز دچار افت ضربان قلب شده بود. بر این اساس عمل سزارین برای او انجام شد و به دلیل وضعیت نامناسبی که نوزاد داشت در اتاق عمل عملیات احیا نیزبرای او صورت گرفت که خوشبختانه موفقیت آمیز بود و نوزاد در بخش ان. آی. سی‌.یو بستری شد.

وی افزود: روز دوم مجددا نوزاد در بخش ان. آی. سی‌.یو دچار مشکلات تنفسی می‌شود و به همین دلیل دوباره عملیات احیا برای او انجام می شود و درمانش هم همچنان ادامه می یابد. مجددا در روز چهارم نیز نوزاد دچار ایست قلبی تنفسی شده و تیم فوق تخصصی نوزادان بیمارستان او را احیا می‌کنند و اقدامات درمانی فوق تخصصی برایش انجام می‌دهد.

خراسانی ادامه داد: از طرفی عملیات احیا با فشار و ماساژ قلبی همراه است و احتمالا طی این عملیات، آنژیوکت (سوزن) سرمی که به بدن نوزاد متصل بوده به دلیل اینکه رگ‌های نوزادان ظریف است، بیرون می‌آید و مقداری از سرم زیر پوست پای نوزاد می‌رود. به طوری که روز بعد اثر این اتفاق بر روی پوست پای نوزاد مشاهده می‌شده است. البته تاکید می‌کنم که چنین اتفاقاتی به دلیل ظریف بودن رگ‌های نوزادانی که در ان. آی. سی‌.یو بستری هستند طبیعی است.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی با بیان اینکه درمان ها بر روی نوزاد مذکور ادامه پیدا می کند، گفت: درباره سیاه شدن پوست نوزاد نیز با پزشکان متخصص و فوق تخصص اطفال مشورت کردیم به طوری که ۱۵ مشورت در این زمینه صورت گرفت و حتی پزشک فوق تخصص نوزادان این نوزاد را چندین بار معاینه کرده است. باید توجه کرد که فکر پزشک برای چنین نوزادانی ابتدا نجات جان آن‌هاست و در روزهای اخیر که خطر جانی این نوزاد رفع شده، پزشکان دیگر نگران حیات او نبودند و روی زخم پوستش تمرکز کرده بودند. بر این اساس نظر پزشکان این بود که از آنجایی که ممکن است انجام عملیات جراحی برای این نوزاد با توجه به شرایط جسمانی‌اش خطرناک باشد، زخم پوستش را فعلا تحت نظر بگیریم و بعد از گذشت مدت زمانی او را مورد عمل جراحی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: امروز پزشک متخصص نوزادان با خانواده این نوزاد صحبت کرده و زخمش هم پانسمان شده است. در عین حال برای اینکه عفونت های بیمارستانی این نوزاد را دچار مشکل نکند بیمار را مرخص کردیم. البته حدس پزشکان ما این است که این زخم به تدریج کوچک‌تر می‌شود و بعد از آن در صورت نیاز آن را جراحی می کنیم. چنین مواردی را اصطلاحا درمان‌های نگهدارنده می‌گویند. بنابراین ترخیص این نوزاد کار درستی بوده است.

 خراسانی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات توسط تیم درمانی انجام شده و در اختیار رئیس بیمارستان نیست، گفت: اینکه در برخی از اخبار گفته‌اند رئیس بیمارستان عصبانی شده وبیمار را مرخص کرده است به هیچ وجه صحت ندارد. باید بگویم که بخش نوازدان ما از افتخاراتمان است و رسانه‌ها باید این افتخارات را به مردم نشان دهند. چرا که در یک بیمارستان متخصصان ما نوزادان ۷۰۰ یا ۸۰۰ گرمی را زنده نگه می دارند بنابراین رسانه‌ها نباید هجمه وارد کنند.

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی همچنین گفت: بنابراین رئیس بیمارستان اجازه ندارد در کار ترخیص بیماران دخالت کند بلکه پزشک معالج در این زمینه تصمیم می‌گیرد. حال ما باید از پزشکی  که بیماری را از مرگ حتمی نجات داده تشکر کنیم نه اینکه به او هجمه وارد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha