جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 207043

رییس مرکز روغن‌ها و چربی‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همه انواع روغن مضرات خاص خود را دارند، گفت: در مواردی که مجبور به استفاده از روغن جامد باشیم، روغن پالم به روغن‌های گیاهی جامد هیدروژنه ترجیح داده می‌شود.

روغن "پالم" خطرناک است؟

سلامت نیوز: رییس مرکز روغن‌ها و چربی‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همه انواع روغن مضرات خاص خود را دارند، گفت: در مواردی که مجبور به استفاده از روغن جامد باشیم، روغن پالم به روغن‌های گیاهی جامد هیدروژنه ترجیح داده می‌شود.

دکتر کامبیز ورمیرا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: روغن پالم از گیاهی به نام "پالم" که عمدتا در آسیای شرقی کشت می‌شود، به دست می‌آید.

وی افزود: نوع اسیدهای چرب این روغن عمدتا اشباع است و به همین علت این روغن به شکل جامد است و در محصولاتی همچون پخت شیرینی که مجبور به استفاده از روغن جامد هستیم، از این روغن استفاده می‌شود.

ورمیرا تصریح کرد: با توجه به اینکه این نوع روغن بصورت طبیعی جامد است، در مواردی ازجمله پخت شیرینی که نیاز به استفاده از روغن جامد است، ترجیحا بهتر است به جای استفاده از روغن گیاهی جامد هیدوژنه از روغن پالم استفاده شود، زیرا اسیدهای چرب روغن هیدروژنه از نوع ترانس است که مضرات بیشتری دارد.

این مسئول با هشدار در خصوص استفاده از روغن پالم در صنایع لبنی، گفت: لبنیات حاوی چربی هستند و نیازی به استفاده از روغن یا چربی در آنها نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد سودجود چربی لبنیات را به خامه و کره تبدیل کرده و با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند و از طرف دیگر از روغن پالم که ارزانتر است در ماست و سایر مواد لبنی پرچرب استفاده می‌کنند که این کار مضرات فراوانی دارد و قابل قبول نیست که خوشبختانه در حال حاضر در صنایع لبنی جلوی استفاده از روغن پالم گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: افراد باید تا حد امکان مصرف هر نوع روغن را کاهش دهند، اما در خصوص مواردی که مجبور به استفاده از روغن جامد باشند روغن پالم ترجیح داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha