رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز ابتدایی خبر داد.

اجرای برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش‌آموز ابتدایی

سلامت نیوز:رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله نخست برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز ابتدایی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید صمدزاده در همایش کشوری مدیران سلامت دهان ودندان دانشگاه‌های کشور در چابهار گفت: بر اساس توافقنامه‌ وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، برنامه کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان و طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان ۶ تا ۱۴ ساله مقاطع ابتدایی کشور که از آغاز سال تحصیلی امسال شروع شده، تاکنون برای ۶ میلیون دانش آموز ابتدایی از مجموع ۷ میلیون نفر با پوششی موفقیت آمیز انجام شده است و این برنامه ملی تا هر زمانیکه تمام دانش آموزان کشور را تحت پوشش قرار دهد، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید در مدارس آغاز شده است و در بسیاری از حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی همکار در طرح، مرحله وارنیش فلورایدتراپی تمام شده که امیدواریم در پایان این طرح ۱۰ درصد دانش آموزان کشور دندان بدون مشکل (ترمیمی وکشیدنی) داشته باشند.

صمدزاده تاکید کرد: مدیران سلامت دهان و دندان، برنامه دندانپزشک خانواده برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مناطق محروم را با اهتمام بیشتری دنبال کنند و با گردآوری اطلاعات، نیازهای مردم را شناسایی و در نتیجه آن خدمات به مردم ارائه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان نیز گفت: دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه دهان و دندان و حجم اعتبارات در این حوزه در مقایسه با قبل غیرقابل مقایسه است.

زنگنه افزود: ارائه خدمات رایگان به مناطق روستایی در بخش دهان و دندان پس از طرح تحول سلامت از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که برای تحقق خدمات، بیشتر بیش از ۳۰ واحد دهان و دندان در استان فعال است و برخی از این واحدها به روزرسانی وتجهیز شده‌اند و جهت ارائه خدمات متمرکز به مردم مراکز تجمعی در استان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تمام دانش آموزان ابتدایی طرح وارنیش فلوراید انجام شده و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای رتبه اول کشوری طرح وارنیش فلوراید است.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha