یک محقق طب سنتی گفت: بالارفتن فشار خون، تپش قلب، درد قفسه سینه، به وجود آمدن حرکت غیرعادی و آزاردهنده قسمتی از بدن و حتی ایجاد سایکوز (به‌هم‌ریختگی شدید عصبی، روانی و جنون) از عوارض مصرف ریتالین است.

عوارض مصرف قرص‌های ریتالین

سلامت نیوز:یک محقق طب سنتی گفت: بالارفتن فشار خون، تپش قلب، درد قفسه سینه، به وجود آمدن حرکت غیرعادی و آزاردهنده قسمتی از بدن و حتی ایجاد سایکوز (به‌هم‌ریختگی شدید عصبی، روانی و جنون) از عوارض مصرف ریتالین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،محمد دریایی درباره ریتالین اظهار داشت: متیل فنیدات در طب رایج متأسّفانه برای کودکان بیش‌فعال یا مبتلا به اختلال ADHD با هدف بالا بردن تمرکز ذهنی برای یادگیری تجویز می‌شود و در بزرگسالان برای درمان نارکولپسی (Narcolopsy)، در شرایط نیاز شدید و غیرقابل کنترل به خوابیدن و از دست دادن ناگهانی هماهنگی ماهیچه‌ها، قابل استفاده است.

به‌گفته وی این دارو در کودکان به‌عقیده طب رایج بی‌قراری حرکتی را مهار می‌کند و تمرکز حواس را افزایش می‌دهد، در بزرگسالان هم با تأثیرگذاری بر مغز و تالاموس موجب تحریک شده، فعالیت حرکتی و هوشیاری را بالا می‌برد و خستگی را کاهش می‌دهد.

این محقق طب سنتی ادامه داد: تمرکز و هوشیاری ناشی از این دارو موجب شده که بعضی افراد فقط این عملکرد را در نظر بگیرند، اما باید در نظر داشت که این داروهای شیمیایی کنار برخی عملکردهای بعضاً مطلوب به‌طور قطع تأثیرات سوء هم دارند.

دریایی افزود: بالا رفتن فشار خون، تپش قلب، درد قفسه سینه، به وجود آمدن حرکت غیرعادی و آزاردهنده قسمتی از بدن و حتی ایجاد سایکوز (به هم ریختگی شدید عصبی، روانی و جنون) از عوارض مصرف ریتالین است.

وی اضافه کرد: سرگیجه، عصبانیت، بی‌قراری، بی‌خوابی، اختلال حرکتی، تب، ضایعات پوستی و مشکلات گوارشی مانند درد معده و تهوع هم از اثرات سوء مصرف این دارو است؛ موارد مختلف سوء مصرف دارو موجب شده است که ریتالین با ملاحظات و مدارک خاص ارائه شود, این دارو در رده داروهای سوءمصرف و اعتیادآور قرار دارد.

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: در نوشابه‌های خارجی، مواد اولیه فست‌فودها (مانند گلوتامات سدیم، نیترات و بنزوات سدیم) و صدها مواد خارجی که جوانان ما را معتاد و وابسته کرده‌اند همه از آثار شوم دخالت غربی‌ها در نحوه سبک زندگی و سرانجام استفاده از داروهای شیمیایی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha