استادیار گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی شهید بهشتی تهران گفت: گیاهان دارویی و درمان‌های طبیعی برای قرون متمادی نقش گسترده‌ای در بهبود سلامت زنان و اختلالات مربوط به دستگاه تولید مثلی زنان داشته است.

درمان بیماریهای زنان با داروها و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی

سلامت نیوز:استادیار گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی شهید بهشتی تهران گفت: گیاهان دارویی و درمان‌های طبیعی برای قرون متمادی نقش گسترده‌ای در بهبود سلامت زنان و اختلالات مربوط به دستگاه تولید مثلی زنان داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ سحر بهزاد درباره درمان بیماریهای زنان با گیاهان دارویی اظهار داشت: برای قرون متمادی، گیاهان دارویی و درمان‌های طبیعی نقش گسترده‌ای در بهبود سلامت زنان و اختلالات مربوط به دستگاه تولیدمثل زنان داشته است.

به گفته وی ویژگی اصلی ساختار تولید مثلی زنان که از مهمترین و هماهنگ‌ترین عملکردهای فیزیولوژیک برخوردار است، تغییر و فعالیتهای دوره‌ای آن است.

اکثر اقدامات درمانی طب مدرن در درمان بیماری‌های زنان به هورمون تراپی می‌انجامد

 استادیار گروه فارماکوگنوزی دانشکده داروسازی شهید بهشتی تهران تصریح کرد: آگاهی دقیق و شناخت تنظیمهای هورمونی طی یک سیکل قاعدگی طبیعی اساس یک درمان موفق تلقی شده و به همین دلیل است که اکثر اقدامات درمانی طب مدرن به هورمون تراپی می‌انجامد.

بهزاد یادآور شد: در درمان‌های گیاهی در بیشتر نسخ، علاوه بر یک گیاه اصلی معمولاً از مخلوطی از چند گیاه با عملکردهای مکمل به منظور دستیابی به تعادل هر چه بیشتر در اختلالات موجود استفاده می‌شود و به عنوان درمانهای حمایتی در کنترل بلندمدت علائم عمدتاً مؤثر و مفید عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: با وجود سابقه مصرف سنتی، در دسترس بودن، استفاده آسان و کم‌هزینه درمان‌های طبیعی و تکیه بر باورعامیانه بی‌خطر بودن فرآورده‌های گیاهی و طبیعی بحث مربوط به سمیت و عوارض جانبی این فرآورده‌ها همچنین تداخلات دارویی احتمالی آنها نیز بسیار حائز اهمیت و قابل بحث است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha